Zalando zegt modeclichés vaarwel in campagne ‘Goodbye stereotypes, hello zerotypes’

Modeplatform wil meer ‘ruimte creëren voor vrijheid en diversiteit’ in mode.

Goodbye stereotypes
Zalando

Zalando heeft een nieuwe lentecampagne gelanceerd, ‘Goodbye stereotypes, hello zerotypes'. Het modeplatform wil er een debat mee aanwakkeren over ‘achterhaalde’ culturele stereotypes. Deze zouden ‘een obstakel op de weg naar diversiteit en vrijheid’ zijn. Mensen moeten zich kunnen uiten met hun kleding zoals zij zelf willen, stelt Zalando.

Debat culturele stereotypes

De doelen van de campagne zijn gebaseerd op een internationale studie onder ruim 11 duizend volwassenen in vijf Europese landen. Hieruit blijkt dat de meeste consumenten vinden dat stereotypes nog altijd bestaan. Vooral de media zijn van invloed met reclame, films en televisieprogramma's.  

Zalando wil de manier waarop mode en reclame mensen beknotten veranderen. Mensen moeten daarvoor zelf hun ‘Zerotype’ vieren zich  te kunnen uiten zoals ze zelf zijn, zonder verwachtingen of grenzen die hen definiëren. Het fashion-platform ziet de campagne zelf als de‘verpersoonlijking’ van de merkpositionering: Free to be. Deze moedigt iedereen aan om zichzelf te zijn zonder zich te laten dicteren.

De ontwikkelde video staat centraal in de campagne en is te zien op TV en social media. Daarnaast verschijnt ‘Goodbye Stereotypes. Hello Zerotypes.’ in print, buitenreclame en via de eigen Zalando-kanalen. 

Advertentie
advertisement
Campagne Zalando - Goodbye Stereotypes, Hello

Credits:

Creatie: Bureau Mother

Regie: Leila & Damien De Blinkk.

Fotografie Tom Craig en

Muziek: ‘Salted Caramel Ice-cream’ van Metronomy.

Reacties:

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie