Premium

Zeeman mikt met nieuwe campagne op 'meisjemeisje en tomboy'

Bij de discounter betaal je niet voor spullen die je helemaal niet nodig hebt, stelt Michiel Rijshouwer van bureau Persuade.

Zeeman toont kindercollectie in nieuwe tv-commercial

Kinderen zijn in de regel vooral erg druk met ontdekken wie ze zijn en het uitvinden van hun eigen identiteit met bijbehorende stijl. Ben ik een meisjemeisje of een tomboy? Een emo of een urban? Of blijf ik gewoon nog even kind?

Deze vragen staan centraal in de nieuwe tv-commercial van Zeeman, waar de nieuwe en tevens duurzaam gemaakte kindercollectie voor de bühne gebracht wordt. Persuade, het vaste bureau van Zeeman, tekende voor concept en creatie.

Steeds bewustere consument

Met de campagne moet benadrukt worden dat de kinderkleding van Zeeman gemaakt is 'van steeds meer duurzame materialen’ én ontworpen door de discounter zelf. 'Dit verhaal past in de strategie over het mvo-beleid van Zeeman. In dit geval om de steeds bewuster kopende consument de ogen te openen’, licht Michiel Rijshouwer, directeur van Persuade, toe.

Hóe duurzaam is de kleding precies? 'We werken met grondstoffen die op een milieuvriendelijke manier zijn geteeld of zijn gemaakt uit restmaterialen van eerdere producties. Je herkent deze producten aan het groene Eco-label. Artikelen die zijn geproduceerd met tenminste 50% duurzame materialen dragen dit label', zo luidt de belofte van Zeeman op zijn eigen website.

Zeeman staat sinds jaar en dag bekend als discounter, maar omdat de prijs zo laag is, kan die ook veranderen. 'Bijvoorbeeld als de waarde van katoen stijgt of het transport uit Azië duurder wordt. Maar de prijs blijft altijd zo laag als mogelijk', verzekert de retailer.

Ieder halfjaar nieuwe collectie

De tv-commercial is onderdeel van de langer lopende en meermaals bekroonde 'Zo eenvoudig kan het zijn'-campagne van Zeeman. Sinds dit jaar voert de blauw-gele winkelketen een 'aangescherpt concept', met thema's als 'Wat heb je nog meer nodig'. Zeeman lanceert daarnaast 'twee keer per jaar' een nieuwe eigen collectie, waar dat nu kinderkleding is.

De retailer wil maar zeggen dat het 'verantwoorde kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs' levert. Rijshouwer: 'Je betaalt dus niet voor spullen die je helemaal niet nodig hebt, wat bij veel dure merken wel het geval is.'

De campagne wordt naast Nederland uitgerold in België, Frankrijk, Spanje, Luxemburg en Duitsland en is op televisie en in online video te zien. Bekijk 'm hieronder:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie