Zelfrijdende ambulance speelt hoofdrol in campagne over tekort aan zorgpersoneel

Medi Interim, uitzendbureau voor de zorg, wil met campagne voelbaar maken dat zorg verlenen mensenwerk blijft

In de campagnevideo zie je het voertuig zonder bestuurder én zonder zorgpersoneel in actie. De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Higuita en geproduceerd door WeFilm om aandacht te vragen voor het bijzondere vak van zorgprofessionals.

Advertentie
advertisement

Mensenwerk

Het doel van de campagne is om voelbaar te maken dat zorg verlenen mensenwerk blijft. Niek Eijsbouts, creatief directeur Higuita: ‘In bijna elke branche is tekort aan personeel en duizelen de getallen over openstaande vacatures. Die cijfers raken je op een gegeven moment niet meer. Deze zelfrijdende ambulance is daarom een  beeldende manier om het personeelstekort te laten zien en vooral hoe de zorg echt niet zonder mensen kan.’

De campagne leidt naar www.dezorgheeftjenodig.nu. Een campagnesite met bijzondere verhalen van mensen die in de zorg werken. Met name herintreders spelen hier een sleutelrol.

Jantine Pater, directeur van Medi Interim: ‘De coronapandemie zorgde ervoor dat veel uitgetreden zorgprofessionals terugkeerden om hun steentje bij te dragen, zoals gepensioneerde artsen of andere zorgverleners. Nu de pandemie onder controle is, besluit een deel van deze herintreders om parttime actief te blijven. Zij zijn voor ons hét voorbeeld waarom herintreders een belangrijke rol kunnen spelen in het terugdringen van het personeelstekort en de reden waarom we deze ervaringen delen.’

Bekijk hieronder het campagnefilmpje

Credits

Creatief bureau: Higuita Amsterdam
Productie: WeFilm
Regie: Jan Boon
Mediabureau: Mediaplus
 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie