Bas Korsten benoemd tot global chief creative officer Wunderman Thompson

Korsten is de eerste Nederlander ooit die creatief verantwoordelijk is voor een wereldwijd bureaunetwerk.

Bas Korsten
Wunderman Thompson

Wunderman Thompson* benoemt Bas Korsten (48) - nu werkzaam als creative partner van JWT - tot Global CCO. Daarmee wordt hij de eerste Nederlander ooit die creatief verantwoordelijk is voor een wereldwijd bureaunetwerk. Korsten zal zijn nieuwe rol vervullen vanuit Amsterdam. JWT’s Ralph Wisbrun ziet de benoeming als ‘een mooie waardering voor de positie van, en de erkenning voor JWT binnen Wunderman Thompson’. Korsten was sinds vorig jaar al chairman van de Global Futures Council van J. Walter Thompson.

Korsten gaat in zijn nieuwe functie nauw samenwerken met Daniel Bonner, sinds 2018 Global CCO van Wunderman, met wie hij de creatieve verantwoordelijkheid voor het netwerk zal delen. Bonner blijft werkzaam vanuit Londen.

Advertentie
advertisement

Carrière in vogelvlucht

Korsten (48) begon zijn carriere bij DDB Amsterdam waar hij samen met Michael Jansen de creatieve leiding kreeg. Na DDB volgde de oprichting van Selmore en experimenteel creatief bureau Nothing, waar Korsten met Jansen de sport Footgolf bedacht en ontwikkelde.

Eind 2011 voegde Korsten zich bij Ralph Wisbrun, Anita Lotten en Jan Bouts om vanuit UbachsWisbrun/JWT een nieuw bureau neer te zetten. Dat bureau werd JWT Amsterdam en werd - onder de creatieve leiding van Korsten - Bureau van het Jaar in 2015.

Internationale doorbraak

Korsten maakte in 2016 internationaal naam met de lancering van ‘The Next Rembrandt’ voor klant ING. Dit project won 17 Cannes Lions waaronder 2 Grand Prix. Korsten werd door het Amerikaanse vakblad AdAge opgenomen in de Creativity 50. In 2017 nam Adweek Korsten op in de lijst ‘One of 10 Global Creative Leaders who are reinventing Advertising and the Ad industry.’

 

*Wunderman Thompson is ontstaan door het samengaan van Wunderman en J. Walter Thompson

Plaats als eerste een reactie

Advertentie