Dit zijn de 10 allerslechtste slogans van 2015

Winnaar: ‘Iedere paal gaat er in’

  • Carriere
  • 15 December 2015
  • Rob Beemster
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

‘Iedere paal gaat er in’, van Heibedrijf Steenman uit Oosterblokker is uitgeroepen tot allerslechtste slogan van 2015. Hoewel de tekst op zich best neutraal is – misschien zelfs wat aan de slappe kant - kreeg deze doordat hij leesbaar is op het broekje van een vrouwelijke wielrenster, een wel heel ordinaire lading.

Deze en andere tenenkrommende bedenksels zijn genomineerd voor de allerslechtste bedrijfs- en reclameslogans van 2015. Organisator van de verkiezing is het platform Slechte Slogans, een initiatief van Christine Liebrecht en Tefke van Dijk, die dit voor het vierde jaar op rij doen. Liebrecht is Neerlandica en communciatiewetenschapper, Van Dijk is freelance journalist.

Een tienkoppige jury maakte een selectie van de slogans die het afgelopen jaar bekend, waarna mensen hun stem konden uitbrengen op . Dat gebeurde door tienduizend mensen.

De nummer 1.

De overige genomineerden:

Aarts sanitair service, Eindhoven: ‘Voor ‘n plasje of ‘n scheetje: huur een Aarts-WC-tje’

 

Azië Wok, Roosendaal: ‘Zit u te balen om Chinees te halen, bel dan zonder vrees: de Race Chinees!’

 

Beausense beautysalon, Landsmeer: ‘Wilt u ook een kale poes?’

 

Ed Zorn Dakbedekking, Nieuw-Vennep: ‘Ed your service&;

 

HGE Transport, Vlaardingen: ‘Grenzeloos moeizaam!’

 

Eierhandel Marco Kleijer, Putten: ‘Regelrecht van kippekont naar mensenmond.’



Autodealer Nefkens, Bunnik: ‘Rara wie Bunnik?’

Bakkerij Van den Bemd, Roosendaal: ‘Van korstjes krijg je borstjes’

Van Dijk banket, Zwartsluis: ‘Ik cake al naar je uit’

Voorgaande jaren wonnen ‘The worst musical ever’ (Hema de musical), ‘It’s De Cock that makes de man’ (Jan de Cock mode) en ‘Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord’ (aannemer Leon Braak).

 

 

 

Advertentie