Irena Petric van NOM naar Ipsos

Ze gaat bij Ipsos het team aansturen dat zich bezighoudt met het opzetten en uitvoeren van het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Irena Petric vertrekt als managing director bij NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) en begint per 1 oktober bij onderzoeksbureau Ipsos als 'Service Line Lead Audience Measurement & Media Development Nederland'. In die functie gaat ze het team aansturen dat zich bezighoudt met het opzetten en uitvoeren van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), het nieuwe crossmediale bereiksonderzoek dat in maart dit jaar werd gepresenteerd. 

Petric is als managing director van NOM intensief betrokken geweest bij de totstandkoming. Ipsos gaat het onderzoek (samen met Kantar) uitvoeren. NMO moet de nieuwe standaarden in de Nederlandse markt vervangen.

Irena Petric geniet nationaal en internationaal grote bekendheid in het vakgebied van media en onderzoek. Als doctor in de communicatiewetenschappen heeft ze voor verschillende mediabedrijven gewerkt. Al sinds 2003 is Petric managing director van NOM. Sinds 2012 is ze president of the European Media Research Organisation.

De komst van Irena Petric luidt de volgende fase van de uitvoering van het NMO in. Daan Versteeg, country manager Ipsos Nederland: 'Het afgelopen jaar heeft het zittende Ipsos-team grote stappen gezet in de op- en uitbouw van het crossmediale bereiksonderzoek. Daarvoor zijn we hen zeer erkentelijk. Irena gaat de komende tijd alle managementtaken overnemen. Zodra het onderzoek als geheel staat, gaat ze zich bezighouden met innovaties om daarmee klanten nog beter te ondersteunen.' 

Irena Petric: 'Bij Ipsos kan ik verder bouwen aan het crossmediale NMO project. Ipsos is één van de grootste internationale onderzoeksbureaus met enorme reputatie op het gebied van innovatie en mediabereiksonderzoek. Met het Nederlandse team willen we de beste combinatie van kwaliteit en innovatie inzetten om zo relevante data met vele gebruiksmogelijkheden te gaan leveren aan alle NMO stakeholders.'

Petric gaat werken voor Ipsos Nederland, maar gaat ook wereldwijd bijdragen aan de positie van Ipsos’ mediabusiness.

Johan Smit zegt namens NMO: 'Voor het ontwikkelen van het NMO-design en bij de start van NMO heeft Irena een cruciale rol gespeeld. Het is een buitenkans dat ze nauw betrokken blijft bij NMO, zodat haar expertise en ervaring voor ons gelukkig behouden blijven.'

Wie haar opvolgt als managing director van NOM is nog niet bekend.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie