Jaap van Zessen is de nieuwe chef Digitaal AD

  • Carriere
  • 26 September 2017
  • Kari-Anne Fygi

Jaap van Zessen wordt per 1 oktober aanstaande chef Digitaal bij het AD.

Van Zessen is tot die tijd nog social media-analist bij AD.nl en verantwoordelijk voor alle sociale media bij het AD en de regionale titels. Voordat hij bij de Persgroep aan de slag ging (juni 2016), werkte hij als senior social media-analist bij reputatiemanagement‎bureau Buzzcapture.

Wat zijn Van Zessens plannen voor Het AD?

Jaap van Zessen: ‘De eerste uitdaging wordt om het enorm toenemende aanbod aan video's een goede plek te geven. Ik wil mensen op het juiste moment de meest relevante video laten zien.

‘Daarnaast heeft AD samen met de regiotitels meer dan 900 journalisten in het land die eigenlijk allemaal de opening op de site willen leveren. Dat kan niet, maar data en een goede planning kan wel helpen de beste verhalen snel op te sporen en een landelijk podium te bieden. Naast actualiteit gaan data en video nog belangrijker worden.’

Advertentie