Rennie Rijpma algemeen hoofdredacteur AD

'Online-bezoekers moeten net zoveel van ons gaan houden als onze abonnees van onze krant.'

Rennie Rijpma is per 1 juli de nieuwe algemeen hoofdredacteur van het AD. Ze was al adjunct-hoofdredacteur en volgt Hans Nijenhuis op die recent zijn vertrek aankondigde als hoofdredacteur. Hij blijft bij AD en wordt weer schrijvend redacteur.

Rijpma (49) was aanjager van de digitale groei van AD in de afgelopen jaren. 'Maar het bezoek is voor een te groot deel afhankelijk van "toevallige" passanten', vindt ze. 'Online-bezoekers moeten net zoveel van ons gaan houden als onze abonnees van onze krant.'

De komst van Rijpma als nieuwe hoofdredacteur staat voor verdere vernieuwing en de volgende fase in digitale groei, waarin de nadruk ligt op terugkerend bezoek en liefde voor het merk AD. Directeur/uitgever Erik van Gruijthuijsen spreekt ook van continuïteit. 'Rennie werkt bijna tien jaar voor het AD en voelt aan waar het AD voor staat. Ze is een verbinder en gelooft dat de redactie in Rotterdam nog succesvoller kan samenwerken met de regiotitels van DPG Media. Ook dat ziet ze als een belangrijke opdracht.'

Rijpma werkte tijdens haar studie rechten bij het ANP, waar ze als verslaggever en chef entertainment en binnenland werkte. In 2012 stapte ze over naar het AD. Daar bekleedde ze een aantal leidinggevende functies, vooral op digitaal vlak. Bijna vier jaar geleden werd ze adjunct-hoofdredacteur.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie