Zwitser Fabrice Favero leidt Nestlé Nederland

Zijn Duitse voorganger, Marc-Aurel Boersch, had aanvankelijk moeite met de Nederlandse directheid en nuchterheid.

Fabrice Favero
Nestlé

De Zwitserse Fabrice Favero wordt per 1 januari 2019 de nieuwe ceo van Nestlé Nederland. De Duitse Marc-Aurel Boersch, de huidige ceo van Nestlé Nederland, zal zijn carrière na vijf jaar in Nederland voortzetten als ceo van Nestlé Duitsland, eveneens per 1 januari 2019.

Advertentie

Transparante leiderschapsstijl

Favero startte zijn Nestlé-loopbaan in 1995 als Marketing Manager van Nespresso. Na 5 jaar bij Nespresso trad hij in dienst bij Mövenpick Zwitserland als International Sales Director. In 2004 werd Favero Marketing Manager van de ijsdivisie op het Nestlé-hoofdkantoor in Zwitserland, waarna hij in 2008 werd overgeplaatst naar Egypte als directeur van de ijsdivisie (Business Executive Officer) voor de regio Noordoost-Afrika. Vervolgens werd hij in 2010 benoemd tot Global Business Executive Officer voor Nestlé Super Premium/Mövenpick. Favero bekleedde vanaf 2012 de functie van Country Manager bij Nestlé Noorwegen en werd in 2016 benoemd tot ceo van Nestlé Oostenrijk, zijn huidige functie.

Nestlé omschrijft Favero’s leiderschapsstijl als transparant. ‘Daarmee wist hij in Oostenrijk verschillende uitdagende projecten tot een succes te brengen, rekening houdend met de rol van Nestlé om waarde voor de gemeenschap te creëren.’

Moeite met Nederlandse directheid

Favero’s voorganger, Marc-Aurel Boersch, werd in 2013 verantwoordelijk voor de Nederlandse markt. Nestlé Nederland roemt hem als een vooruitstrevend leider, die zorgde voor diversiteit in het directieteam. ‘Dat heeft geresulteerd in 60 procent vrouw en 60 procent andere nationaliteiten in de huidige vorm.’

Boersch zelf zegt dat hij de Nederlandse directheid en nuchterheid hem als degelijke Duitser in het begin niet makkelijk vielen. ‘Inmiddels ben ik ervan gaan houden.’

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie