Waarom modewebshop Welikefashion het nu wél gaat redden.

Eigenaar Pieter Bas Broeke van We Are Labels over de doorstart van het failliete Welikefashion. 'We springen in het gat tussen confectie en luxe merken.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Terwijl de doemberichten over noodlijdende retailers ons om de oren vliegen, vaart het Amsterdamse multibrand modelabel We Are Labels een opvallend optimistische koers. Niet alleen nam We Are Labels de in januari failliet verklaarde webshop Welikefashion.com, ook wordt binnenkort een nieuwe winkel van maar liefst 300 vierkante meter geopend in de Amsterdamse Pijp. 

Daarmee staat de teller op zes winkels in krap drie jaar. Aanleiding genoeg om eigenaar Pieter Bas Broeke een te vragen naar het geheim van zijn ambitieuze onderneming.

Welikefashion.com is vandaag weer live. Waarom in deze tijd een failliete webshop kopen?

&;Welikefashion.com is een hele bekende naam onder modewebshops. Het is  aantrekkelijk om daarop te kunnen voortbouwen. In de oorsprong lag Welikefashion.com ook heel dicht bij het concept van We AreLabels: kleinere, interessante, onafhankelijke merken onder één dak, voor een heel betaalbare prijs. Op het laatst bewoog Welikefashion.com steeds meer weg van de nichehoek, richting grotere merken. Daarmee is een deel van de achterban, die juist geïnteresseerd is in een exclusiever aanbod, van het concept vervreemd geraakt. Wij willen Welikefashion.com weer terugbrengen naar de oorsprong: merken die je niet overal kunt krijgen, maar die wel betaalbaar zijn.&;

Gaan Welikefashion.com en We Are Labels los van elkaar opereren of gaan de twee merken samen?

&;De fysieke winkels blijven We Are Labels heten, maar al onze online activiteiten zullen onder Welikefashion.com gaan vallen. Zo kunnen we de klanten van onze boetieks meer aanbod en service online bieden en de klanten van Welikefashion.com in contact brengen met onze fysieke winkels. Zowel de winkels als de webshop worden bevoorraad vanuit één magazijn. De bedoeling is dan ook om die kanalen straks zo gestroomlijnd mogelijk op elkaar aan te laten sluiten.&;

Binnenkort opent We Are Labels de zesde winkel in krap drie jaar. Blijft de retailcrisis jullie soms bespaard?

&;Vooralsnog wel. Sinds de opening van de eerste boetiek in de Utrechtstestraat 2,5 jaar geleden is het eigenlijk altijd goed gegaan. Alle uitbreidingen worden gefinancierd met de winst vanuit de winkels. Zo lang de winkels succesvol blijven, zullen we gestaag door blijven groeien.&;

Waarin onderscheidt We Are Labels zich dan van andere moderetailers?

&;Bijzondere merken en lage prijzen. We blijven bewust weg van de grote merken. Daarvoor gaan mensen al naar Wehkamp of Zalando en de bekende ketens in de winkelstraat. Er is in Nederland een groot gat tussen de grote confectieketens en de echt luxe kledingmerken. In het buitenland zie je al veel meer boetieks die een bijzondere selectie van kleding bieden, voor een prijs die gewone stervelingen ook kunnen betalen.&;

E-commerce rukt steeds verder op. Waarom dan toch die focus op fysieke winkels?

&;We kunnen een winkelervaring bieden die toch net even anders is dan in een store van zo&;n grote modeketen. Daar is niets mis mee, overigens, maar het geeft wel een ander gevoel. We bieden in onze winkels een bijzonder merkenpakket, veel service en aandacht en een exclusievere uitstraling. Blijkbaar spelen we daarmee toch in op een behoefte. Online shopen is populair, maar er  wordt in Nederland gewoon nog heel veel in winkelstraten wordt geshopt. We zitten dan ook bewust op premiumlocaties in de stad. Dat is belangrijk, want We Are Labels hanteert lagere marges dan hele dure merken, dus we hebben een goede aanloopt van klanten nodig om succesvol te blijven.&;

Wat is de ambitie voor de toekomst?

&;De eerste focus is de doorstart van Welikefashion.com en de opening van een nieuwe winkel in de Pijp in Amsterdam. Dat wordt een grote winkel van ongeveer 300 vierkante meter, in vier oude panden aan elkaar. Daar zal zowel dames- als herenmode te krijgen zijn en ook een afdeling met lifestyle-achtige producten te vinden zijn. Als dat allemaal staat gaan we kijken naar een uitbreiding naar een andere grote stad in Nederland. Welke stad dat wordt weten we nog niet. Eerst deze projecten maar eens goed op poten zetten. One step at a time.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie