Overslaan en naar de inhoud gaan

Honderdjarige Kinderpostzegels lanceert campagne: 'Samen geven we kinderen superkracht'

Veerkracht van kinderen staat centraal in de campagne. Dat is in beeld gevat met een trampoline in de vorm van een postzegel.
Still uit campagnevideo
Still uit campagnevideo
Still uit campagnevideo
Still uit campagnevideo

In 1924 werd bij koninklijk besluit vastgelegd dat in Nederland postzegels uitgegeven mochten worden met een toeslag ‘voor het misdeelde kind’. Volwassen vrijwilligers verkochten in dat jaar de eerste kinderpostzegels met een opbrengst van 51.000 gulden, bestemd voor instellingen voor voogdijkinderen.

related partner content for mobile comes here

De actie richt zich nog altijd op kinderen die het moeilijk hebben, hoewel in de loop der jaren het nodige is veranderd. Vanaf 1948 worden de postzegels door kinderen zelf verkocht, en inmiddels is ook het aantal producten dat onder de actie valt sterk uitgebreid.

zegels van vroeger
Beeld uit het eerste jaar dat de zegels door kinderen zelf werden verkocht
Beeld uit het eerste jaar dat de zegels door kinderen zelf werden verkocht Foto's: Stichting Kinderpostzegels

Ook de taal en toon zijn anders, want waar de actie eerst ten goede kwam ‘aan het misdeelde kind’ is de boodschap anno 2024: 'Samen geven we kinderen superkracht'.

Onder deze laatste noemer is Kinderpostzegels een campagne gestart waarin de veerkracht van kinderen centraal staat. Dat is in beeld gevat met een trampoline in de vorm van een postzegel en komt in alle uitingen terug.  

Het symboliseert veerkracht en het vangnet waar de organisatie zich al 100 jaar voor inzet, en de positieve impact die de kinderpostzegels hebben.  De campagne is samen met Havas Lemz ontwikkeld.

Volgens Sanne Penders, hoofd marketing communicatie & fondsenwerving bij Kinderpostzegels was het belangrijk om in de campagne de juiste balans te vinden tussen ‘een mediagenieke campagne die de kracht van kinderen benadrukt, en de zwaarte van de problematiek’. Penders: ‘De campagne brengt de positieve kracht van kinderen prachtig in beeld.’

De campagne gaat van start met uitingen op tv, outdoor en online, die de komende drie weken te zien zijn. In september, rond de landelijke kinderpostzegelactie, vindt de tweede fase van de mediacampagne plaats.

Tijdens het jubileumjaar werkt Kinderpostzegels samen met partners als PostNL,  Hallmark en Intertoys om de boodschap van deze langlopende campagne te versterken. Het hele jaar door zijn verschillende uitingen te zien in de campagnestijl. 

Credits

Opdrachtgever: Kinderpostzegels

Reclamebureau: Havas Lemz

Productie: Soda Films

Fotografie: Tim Stet Foto

Contentcreatie: Let's Peak Creative Agency

Media-inkoop: Havas Play

PR: Coebergh Communicatie & PR

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in