Ze vinden de stickers, posters en radio- en tv-spotjes van de actie tegen hufterig verkeersgedrag
opvallend, duidelijk en informatief en niet betuttelend. 84 Procent van de ondervraagden geeft de actie een zes of hoger.
Dat blijkt uit een tussenmeting van de Rijksvoorlichtingsdienst. De campagne heeft slogans als 'I love afstand houden', 'I love richting aangeven' en 'I love rechts rijden'. Uit onderzoek van het ministerie vorig jaar is gebleken dat weggebruikers zich het meest ergeren aan hufterig gedrag in het verkeer. Met de campagne hoopt minister Peijs dat weggebruikers zich bewust worden van hun gedrag
en fatsoenlijker, toleranter en zich met meer respect voor elkaar gaan gedragen.
Uit de tussenmeting blijkt dat 63 procent zich door de campagne inderdaad ook meer bewust is geworden van het eigen gedrag en 42 procent gaat daar nu ook beter op letten. In een volgende fase richt de
actie zich op betere kennis van de verkeersregels en gedragsalternatieven: 'tel tot tien voor je reageert' en 'speel geen eigen rechter' (ANP).

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu