Daniel Krebber, public affairs manager van de World Federation of Advertisers, noemt het goed nieuws. ‘De reclamebranche heeft namelijk al heel wat bereikt in Europa. De ‘directive’ houdt onder meer een ban van reclame gericht op kinderen in, plus strikte regels voor commercial breaks. Krebber denkt dat deze wet een stap terug zou zijn voor de reclame-industrie. De huidige TWF directive geeft aan hoeveel tv-reclame er uitgezonden mag worden, maar voorziet nog niet in regels voor nieuwe media als interactieve tv. Volgens Ross Biggam, topman van de Association of Commercial Television broadcasters, zou het goed zijn als daar meer naar gekeken wordt. Maar Biggam is toch blij met de opschorting van de revisie van de TWF. ‘Dat geeft ons nog twee jaar de tijd.’ (Adage)
EC schort revisie tv-wet op
De Europese Commissie schort revisie van een wet, de zogenaamde Television Without Frontiers Directive (TWF) tot einde 2004 op. De wet die…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu