Smaakvol ziet het er niet echt uit. Toch scoorde de Heinz-commercial, waarin een opa zijn kunstgebit voor het indoen eerst voorziet van een lik ketchup, in Duitsland buitengewoon goed. Bij een onderzoek dat het vakblad Werben & Verkaufen liet doen, kwam de Heinz-campagne op de eerste plaats. De commercial, die de lancering van een nieuw soort ketchup begeleidde, laat in een notedop zien waar het om draait: smaak. De ketchup heeft inmiddels een marktaandeel van zo’n zes procent, en dat is ruim boven verwachting. Minder creatief, maar eveneens succesvol, was een campagne voor vakantiebestemming Malta. De slogan luidde ‘Malta is etwas besonderes’ en de affiches en advertenties lieten vooral mooie, zonnige plaatjes zien. Mede door de campagne viel het aantal boekingen van vakanties naar het Middellandse Zee-eiland naar verhouding beduidend hoger uit dan voor andere, vergelijkbare bestemmingen. Blijkbaar is het in Duitsland ook mogelijk met doorsnee-reclame goede resultaten te behalen.
Humor doet het nog goed
Humor in de reclame doet het goed, ook in Duitsland. En het mag best op het randje zijn. Dat bewijst het succes van de Heinz-campagne,…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu