Overslaan en naar de inhoud gaan

Ongewone Perspectieven met geluksgoeroe en ex-Google X topman Mo Gawdat

In de serie ‘Ongewone perspectieven’ presenteert &samhoud digitale espresso sessies met verschillende inspirerende sprekers.
Partner
&samhoud creative tech

samhoud creative tech is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve digitale customer experiences als antwoord op strategische vraagstukken. We geloven in de combinatie van technologie en creativiteit om tot verrassende, originele en relevante oplossingen te komen. Voor de eindgebruiker én voor de organisatie.

Lees meer

Ons werk varieert van het creëren van kortlopende campagnes tot de ontwikkeling van structurele digitale producten en diensten. Om dit te realiseren hebben we een multidisciplinair team van strategen, creatieven, designers, developers en gedragsexperts in huis. Zo kunnen we onze klanten van A tot Z helpen: van strategisch inzicht tot creatief concept en uiteindelijke digitale productie.

samhoud creative tech maakt onderdeel uit van de &samhoud groep. samhoud consultancy richt zich op het oplossen van brede strategische vraagstukken door het veranderen van gedrag en &ranj is gespecialiseerd in serious games en gamification. De kruisbestuiving tussen consultancy, gamification en creativiteit en technologie zorgt voor een ongewone aanvulling op onze aanpak en projecten.

Lees minder
Ongewone perspectieven.
Ongewone perspectieven.

Tot eind februari organiseert &samhoud wekelijks Ongewone Perspectieven, een morning shot aan inspiratie om je dag vol goede energie te starten. Komende dinsdag is voormalig Google X-topman Mo Gawdat te gast om over zijn missie vertellen: een miljard mensen gelukkig maken. Of dat mogelijk is in deze tijd? ‘Ik heb nog nooit een target niet gehaald.’

Mo Gawdat (Egypte, 1967) is ingenieur, ex-topman van Google X, de uitvinderstak van Google en schrijver van De logica van geluk, een bestseller in 28 landen. Hij schreef dit boek nadat zijn zoon Ali op tragische wijze om het leven kwam. Aanvankelijk ontwikkelde hij een geluksformule om zich zelf beter te voelen, maar hij realiseerde zich al snel dat zijn idee voor iedereen kan werken. Zonder uitzondering. Ook in Corona-lockdown. Gawdat: ‘Er zal altijd tegenslag of verdriet zijn. Het is aan jou hoe je daarmee omgaat.’

Wil je hier graag bij zijn meld je dan hier aan. Deelname is gratis (Let op: deze sessie zal in het Engels zijn). 

Eerder ontving Jip Samhoud in Ongewone Perspectieven: Daan Roosegaarde, Soufiane Touzani en Jimmy Nelson.

Daan Roosegaarde beet op 19 januari het spits af. Terwijl het buiten nog donker was liet hij zien hoe hij lichtpuntjes creëert met zijn projecten. Hij sprak over zijn nieuwste projecten Growth en Urban Sun. Daarnaast legt hij uit waarom creativiteit ons grootste kapitaal is als mensheid.

In de tweede editie van Ongewone Perspectieven was Soufiane Touzani te gast. Hij vertelde ons waarom getallen volgens hem pas waarde hebben zodra je ze inzet om iets goeds te bereiken. Zo wil hij momenteel graag het verschil maken voor jongeren door met FC Straat de grootste voetbalclub van Nederland te worden.

Afgelopen dinsdag was internationaal topfotograaf Jimmy Nelson te gast. Voor zijn bekendste werk (Before they pass away) reisde hij drie jaar de wereld over om het leven van inheemse stammen op indrukwekkende manier vast te leggen. Volgens deze stammen staan wij als mensheid in dienst van de aarde en niet andersom, dit geeft volgens hem ook een ander perspectief op de wereldwijde pandemie van dit moment.

Nu het internationale reizen aan banden is gelegd is hij zijn nieuwsgierigheid gaan gebruiken om Nederland te ontdekken en vast te leggen.

Wil je bij de volgende edities van Ongewone Perspectieven zijn, meld je dan hier aan.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
&samhoud creative tech

samhoud creative tech is gespecialiseerd in het creëren van innovatieve digitale customer experiences als antwoord op strategische vraagstukken. We geloven in de combinatie van technologie en creativiteit om tot verrassende, originele en relevante oplossingen te komen. Voor de eindgebruiker én voor de organisatie.

Lees meer

Ons werk varieert van het creëren van kortlopende campagnes tot de ontwikkeling van structurele digitale producten en diensten. Om dit te realiseren hebben we een multidisciplinair team van strategen, creatieven, designers, developers en gedragsexperts in huis. Zo kunnen we onze klanten van A tot Z helpen: van strategisch inzicht tot creatief concept en uiteindelijke digitale productie.

samhoud creative tech maakt onderdeel uit van de &samhoud groep. samhoud consultancy richt zich op het oplossen van brede strategische vraagstukken door het veranderen van gedrag en &ranj is gespecialiseerd in serious games en gamification. De kruisbestuiving tussen consultancy, gamification en creativiteit en technologie zorgt voor een ongewone aanvulling op onze aanpak en projecten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in