Streamingdienst voor merken Biites start in Nederland

Carlijn Postma (The Post) vertegenwoordigt Deense startup in Benelux. Centraal staat kwalitatief hoogwaardige videocontent van bedrijven.

Homepage Biites

De nieuwe streamingservice Biites is gestart in Nederland. Biites is een videoplatform waar organisaties kwalitatief hoogwaardige videocontent publiceren. Carlijn Postma, auteur en oprichter van contentmarketingbureau The Post, vertegenwoordigt het bedrijf in de Benelux.

Biites voorziet in de groeiende behoefte van merken om met kwalitatieve films het publiek te bereiken.De van oorsprong Deense startup groeit snel, en startte recentelijk ook in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

‘Bij Biites zien we juist ook een enorme honger van consumenten die naar kwalitatieve en reclamevrije video’s willen kijken. En dat biedt een enorme kans voor merken,’ aldus Postma, die stelt dat ook langere content toekomst heeft. ‘Publiek heeft alleen kort tijd voor je als je niet relevant bent. Consumenten besteden maandelijks vele uren op streaming services, dus dat betekent dat ze echt wel tijd hebben voor goede verhalen.’ 

 Ruimte voor kwaliteit

Onder meer DFDS, Rental Cars, Macallan, Carlsberg, Jaguar en Velux gebruiken Biites om kwalitatieve longform videocontent te verspreiden. Voor de Nederlandse lancering hebben Justdiggit, The Post, FBTO, Dela, LvB, Axioma, HCSS ( The Hague Centre for Strategic Studies) en CameraNu.nl zich bij dit rijtje gevoegd. Ook lopen op dit moment gesprekken met andere grote partijen.

Postma: ‘Er wordt op Biites niet getarget door concurrerende merken en de kijker wordt niet gestoord in zijn kijkervaring door advertenties. De content wordt zorgvuldig gecureerd om de kwaliteit te waarborgen en langere, kwalitatieve films de ruimte te geven. Bovendien is het specifiek gebouwd voor lange video’s, waardoor een andere kijkervaring ontstaat.’  

 

Advertentie
advertisement

Gegarandeerde views

Postma heeft vertrouwen in hetbusinessmodel van Biites: ‘Bij Biites kun je je eigen kanaal kopen, maar de meest gebruikte variant in Denemarken en de UK is pay per view. Bedrijven publiceren hun video op Biites.com en kopen een gegarandeerd aantal views van de content op het platform. Zo’n view kan gelden vanaf dertig seconden, maar zelfs ook vanaf honderdtwintig seconden. Afhankelijk van je doelstelling, lengte van je video en uiteraard het budget.'

Biites zorgt door middel van online trailer-campagnes voor die gegarandeerde views. Dat betekent dat de video's van een bedrijf niet alleen op Biites wordt bekeken, maar ook op diverse, zorgvuldig uitgezochte media.

Voor meer informatie bezoek de Nederlandse site van Biites.

Advertentie