Young & Connected en Youngworks bundelen expertises

Jongeren doelgroepexpert Youngworks en kids- en jongerenplatform Young & Connected gaan vanaf deze zomer samenwerken

yc
De content en de verhalen die wij maken, zijn gebaseerd op journalistieke waarden

Jongeren doelgroepexpert Youngworks en kids- en jongerenplatform Young & Connected gaan vanaf deze zomer samenwerken. Waarbij de expertise van doelgroepinzichten en concepting vanuit Youngworks, gebundeld wordt met de kracht van kwaliteitscontent gemaakt door Young & Connected.

Uit dagelijkse gesprekken met kids en jongeren blijkt dat bij veel bedrijven en organisaties die een meer serieus verhaal te vertellen hebben een groot misverstand bestaat over het bereiken van jongeren. Namelijk dat je de aandacht van deze doelgroep alleen nog vangt met veel entertainment in social, of een betaald 'dansje' door een influencer. Aansluiten met je verhaal op het gedrag en de gewoonten van jongeren is veel belangrijker dan het kanaal. 

Arco Bregman van Youngworks: "Jongeren gebruiken media niet alleen voor entertainment of voor het 'managen' van hun sociale leven. Media zijn voor jongeren ook belangrijk om bij te blijven, om mee te kunnen praten èn voor het vormen van je eigen mening. Voor dat laatste geven jongeren aan dat ze grote behoefte hebben aan context en verdieping en dat ze dat nu juist vaak missen als het om serieuzere onderwerpen gaat." 

In een totaal gefragmenteerd medialandschap, compleet met fake news, zijn jongeren juist op zoek naar verhalen die betrouwbaar zijn.

Kirsten Hogeboom van Young & Connected: “De content en de verhalen die wij maken, zijn gebaseerd op journalistieke waarden waarbij de inhoud altijd duiding bevat voor de doelgroep kids, jongeren en jongvolwassenen. Wij hechten waarde aan de betrouwbaarheid en authenticiteit van wat we maken, zonder hierbij belerend over te komen.”

Vele banken, andere corporates met een CSR afdeling, NGO’s en overheden willen jongeren inspireren goed voor zichzelf en de wereld te zorgen. Denk daarbij aan thema's als milieu, veiligheid, voeding, maar ook onderwerpen als studie- en beroepskeuze of bijvoorbeeld geldzaken. De boodschap aan deze bedrijven is dan ook: Als je als organisatie oprecht wilt werken aan de meningsvorming en gedrag van jongeren over maatschappelijke thema's, neem dan jongeren, jezelf en het verhaal dat je wilt vertellen serieus.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →