ADCN lanceert de vernieuwde Dutch Creativity Awards

Met een nieuw Rewards-programma willen ADCN en Adformatie de prijzen waardevoller maken voor alle deelnemende professionals en bedrijven.

ADCN introduceert nieuwe disciplines en categorieën, een nieuwe identiteit en platform en een vol educatief programma. De komende tijd wordt toegewerkt naar het Dutch Creativity Festival eind september waar de winnaars bekend worden gemaakt.

Eind vorig jaar maakten ADCN en Adformatie bekend dat de ADCN Lampen en de Spin Awards vanaf 2021 verdergaan als de Dutch Creativity Awards om zo een nog sterker aanbod te bieden voor de creatieve en digitale industrie in Nederland. De inzending voor de vernieuwde awards gaat vandaag van start.

Advertentie
advertisement

Dutch Creativity Rewards

Met het nieuwe Rewards programma willen ADCN en Adformatie de prijzen nog waardevoller maken voor deelnemende organisaties en de industrie een educatieve boost geven. Zo krijgen alle inzenders een gratis ticket voor het Dutch Creativity Festival, een ADCN Talent membership en een voucher voor een training tijdens de Summer School van ADCN Academy. Ook maken deelnemers kans op exposure en mediaruimte - bij partners als Qmusic en Exterion Media – en op mentorships en fondsen voor de ontwikkeling van hun creatieve projecten.

De afgelopen tijd werd samen met designbureau Thonik hard gewerkt aan een nieuwe identiteit. Thonik en MediaMonks hebben deze vertaald naar een nieuwe website waar alle inspiratie samenkomt. Ace gaat ondersteunen bij de communicatie.


Soraya Odendaal (Awards Director, ADCN): ‘Wij hebben de integratie van de Lamp en Spin gebruikt om de awards vriendelijker, relevanter, inspirerender, inclusiever en waardevoller te maken voor de hele industrie. Wij zijn trots op de nieuwe identiteit en website en met de rewards geven we meer dan ooit terug aan alle inzenders, niet alleen aan de winnaars. Wij hebben veel zin in een boost aan creatieve energie na dit bizarre jaar en hopen dat iedereen zijn beste werk wil delen met de industrie.’

In de meeste categorieën kun je een Lamp winnen, in alle ‘digitale’ categorieën wordt een Spin uitgereikt. ADCN en Adformatie willen de fans van beide prijzen samenbrengen, en leggen samen met de jury’s de lat hoog om recht te doen aan de heritage en prestige van beide prijzen.
 

Nieuwe disciplines en categorieën

De Dutch Creativity Awards omarmen alle creatieve disciplines en vormen van creativiteit, binnen de wereld van marketingcommunicatie, design en digital maar ook daarbuiten. Er zijn acht disciplines en meer dan vijftig categorieën. Nieuwe categorieën zijn bijvoorbeeld Voice & Social Audio, Podcasting en Production Design.

Voor de nieuwe disciplines Business, Culture en Society wordt ook Nederland-breed gescout naar creativiteit - zoals bij ondernemers en start-ups, in de creatieve industrie, en bij sociaal-maatschappelijke organisaties. Het doel is om de verschillende werelden te verbinden en van elkaars creatieve ideeën en processen te leren.  

Met het onderdeel Future gaan ADCN en Adformatie, samen met educatieve instellingen en talentorganisaties, in de komende jaren een sterker podium bieden aan jong creatief talent in alle disciplines.

Er zijn twee speciale awards voor creativiteit in de context van Covid-19 en creatief werk dat bijdraagt aan meer diversiteit, gelijkheid en inclusiviteit. De opbrengsten van inzendingen in deze ‘Diversity, Equity & Inclusion’ categorie gaan naar het programma PlusPlusOne: een accelerator voor divers talent in creatieve marketing.

Inzenden voor de Dutch Creativity Awards kan tot en met 25 juni. Winnaars ontvangen een Lamp of een Spin tijdens het Dutch Creativity Festival eind september. Het festival is een driedaags evenement met de Jury en met creatieve masters in allerlei disciplines, uit binnen- en buitenland. In de komende weken maken ADCN en Adformatie meer nieuws bekend over de Dutch Creativity Awards.

www.dutchcreativityawards.nl

Plaats als eerste een reactie

Advertentie