Lay’s wint Grand Prix bij Youtube Works Awards

Pepsico en OMD kwamen bij de awards als grote winnaars uit de bus.

Lay's Iconic Restaurant flavours

Lay's is dit jaar de grote winnaar bij de Youtube Works Awards voor de beste Nederlandse Youtube-campagnes. Het merk sleepte niet alleen de Grand Prix in de wacht, maar pakte ook een prijs in de categorieën Action Driver en Big Screen, Big Results. Daarnaast vielen nog vijf merken in de prijzen bij de awardshow.

De awards - uitgereikt in De Hallen op 30 juni - worden georganiseerd in samenwerking met de bvA en Adformatie. De jury onder leiding van directeur van de bvA, Henriette van Swinderen, nomineerde 23 cases. Volgens Van Swinderen waren er weer een aantal heel sterke en verrassende inzendingen dit jaar. 'Wat ons opviel was dat in dit tweede jaar er veel meer cases waren waar online video echt de hoofdcomponent van de campagne was. Dat gaf veel nieuwe inzichten hoe je met dat medium effectief kunt zijn.’

De in totaal acht awards werden overhandigd door hosts Roxanne Kwant en Ta Joela. Dit zijn ze:

Advertentie
advertisement

Grand Prix: Lay's (PepsiCo) x OMD x Fitzroy x Native Nation x King George, Annalect

Behalve de Grand Prix won Lay's met deze inzending in de categorieën:

  • Action Driver
  • Big Screen, Big Results

'De jury was het er unaniem over eens dat deze campagne met multimedia-inzet, geweldige creatie, consumer engagement, zeer sterk resultaat voor merkbekendheid en marktaandeel dé grote winnaar van 2022 is!'

Categorie Breaking Barriers: HELP! De onzichtbare strijd van een jonge generatie - Yes We Can Clinics x &.agency

De jury: 'Een docu over een serieus probleem. Niet alleen doorbrak de inzending een taboe, ook de resultaten braken records. Een serieus goede winnaar!'

Yes We Can Clinics x &.agency

Categorie The Underdog: Boardroom - Milieudefensie x Wefilm

De jury: 'Een campagne als een speelfilm die zó intrigeerde en aan het denken zette dat het publiek massaal in actie kwam.'

Shell quits oil?!

Categorie Brands as Creators: Koken & Knoeien - Jumbo x Yune BV x Crocodile Agency

'De jury: 'Geweldige serie met tops en flops, die kijkers gemiddeld 7 minuten per aflevering boeide en het merk nog aantrekkelijker maakte!'

Jumbo x Yune BV x Crocodile Agency

Categorie Media Innovation: Sinterklaas en het Verdwenen Speelgoed Mysterie - bol.com x DEPT

De jury: 'Winnende innovatie binnen een eeuwenoud concept. Mooie combinatie van Youtube kids en regular Youtube met sterk resultaat.'

bol.com x DEPT

Categorie Creative Innovation: Hard Times for Super Thieves - VanMoof

De jury: 'Supercreatie die de jury steeds opnieuw wilde bekijken. En consumenten kennelijk ook, getuige de merkresultaten.'

VanMoof

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie