Overslaan en naar de inhoud gaan

5 redenen waarom creativiteit essentieel is in een OOH campagne

Creativiteit vormt de kern van een succesvolle out-of-home (OOH) campagne en het vergroot de impact van een boodschap.
Partner
Clear Channel

Clear Channel Nederland is onderdeel van een van ’s werelds grootste buitenreclamebedrijven. Met ons netwerk van ruim 450 digitale schermen en 18.000 reclameobjecten zijn we zichtbaar in 300 gemeentes verspreid door heel Nederland. Je vindt ons op straat, maar ook in parkeergarages en op scholen. Als Platform for Brands helpen wij enerzijds onze adverteerders hun mediadoelstellingen te verwezenlijken. Anderzijds leveren we als Platform for Good  een positieve impact op de wereld om ons heen.

Creativiteit vormt de kern van een succesvolle out-of-home (OOH) campagne en het vergroot de impact van een boodschap. Waarom? Dat lees je in de 5 onderstaande redenen:

1. Het trekt de aandacht: creatief ontwerp trekt onmiddellijk de aandacht van voorbijgangers. Opvallende beelden en een overtuigende boodschap zorgen ervoor dat jouw campagne zich onderscheidt van de massa, wekken de nieuwsgierigheid en helpen de boodschap beter te absorberen. 

2. Het verhoogt de herinneringswaarde: Creatieve OOH-campagnes zijn gedenkwaardig. Originaliteit en innovatie vergroten de herinnering en zorgen ervoor dat jouw merk en boodschap langer resoneren in het collectieve bewustzijn.

3. Het wekt emotie op: Creatieve expressie heeft de kracht om emoties op te wekken. Door emoties als humor, verrassing en medeleven op te roepen, laten OOH-campagnes een langdurige positieve indruk achter bij kijkers, wat leidt tot een diepere merkloyaliteit. 

4. Het is onderscheidend: In een wereld waar consumenten elke dag worden gebombardeerd met informatie, is creativiteit een onderscheidende factor. Een unieke en innovatieve OOH-campagne kan helpen om onderscheidend te zijn en jouw merk als innovatief en origineel te positioneren.

5. Het stimuleert interactie: Creatieve OOH-campagnes kunnen de interactie met voorbijganger stimuleren. Of het nu gaat om QR-codes, augmented reality of andere interactieve elementen, het betrekken van voorbijgangers vergroot de betrokkenheid en maakt een campagne gedenkwaardig. 

Kortom, door creativiteit te bevorderen gaat OOH verder dan alleen zichtbaarheid en laat het een blijvende indruk achter op de kijkers. Hoe? Laat je inspireren door bijgevoegde video.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Clear Channel

Clear Channel Nederland is onderdeel van een van ’s werelds grootste buitenreclamebedrijven. Met ons netwerk van ruim 450 digitale schermen en 18.000 reclameobjecten zijn we zichtbaar in 300 gemeentes verspreid door heel Nederland. Je vindt ons op straat, maar ook in parkeergarages en op scholen. Als Platform for Brands helpen wij enerzijds onze adverteerders hun mediadoelstellingen te verwezenlijken. Anderzijds leveren we als Platform for Good  een positieve impact op de wereld om ons heen.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in