Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusie PCM en NDC-VBK van de baan

De voorgenomen fusie tussen uitgevers PCM en NDC-VBK gaat niet door. ‘De agenda's van het management van beide ondernemingen lopen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De bedrijfseconomische redenen voor de fusie zijn minder evident', zeggen woordvoerders van beide uitgevers. ‘Een samenwerking met PCM biedt goede perspectieven, maar de bedrijven moeten elkaar wel versterken en er allebei beter van worden', zegt directeur Jan de Roos van NDC-VBK. ‘Ook op langere termijn is een gedeelde visie de basis. De overtuiging dat het geheel meer is dan de individuele ondernemingen is op dit moment nog onvoldoende aanwezig.'

Volgens Bert Groenewegen van PCM sluiten beide uitgeefconcerns een verdere samenwerking op termijn niet bij voorbaat uit. ‘De komende periode zal het managementteam van PCM gebruiken om het proces van strategievorming en focus op de bedrijfsvoering vanuit haar titels en werkmaatschappijen af te ronden.’

PCM zoekt een partner nadat de Britse investeerder Apax zijn in 2004 verworven meerderheidsbelang terugverkocht aan de Stichting Democratie en Media. NDC-VBK zoekt al een tijd uitbreiding binnen Nederland en probeerde daarom eerder de beide Limburgse kranten te kopen. Net als de voorgenomen fusie met PCM mislukte dat (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in