Overslaan en naar de inhoud gaan

'Heel normaal' is leidend bij SNS

SNS onderscheidt zich in creatie als mediastrategie met de ‘Heel Normaal’ positionering
Dentsu Benelux

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.

Lees meer

Dentsu, innovating to impact.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld

In 2015 lijkt de bankencrisis over zijn hoogtepunt heen, de overname van SNS door de Nederlandse overheid is alweer even geleden. Een goed moment voor SNS om zichzelf op de kaart te zetten; niet door te zeggen waar ze voor staat, maar door het te laten zien. SNS ontwikkelt een nieuwe visie op de toekomst. Ze wil een bank zijn waar ‘de gewone Nederlander’ zijn geldzaken met een gerust hart kan onderbrengen. Een bank met goede, eenvoudige, moderne producten. Een bank die tussen de mensen staat in plaats van erboven en heldere taal spreekt.

Bewust ‘Heel Normaal’
De onderscheidende kracht van SNS is de strikte doorvoering van de ‘Heel Normaal’ positionering in zowel creatie als mediastrategie. Centraal staat de gewone Nederlander die hard werkt, druk bezig is, met de radio aan en ‘s avonds voor de buis (lineair) televisie kijkt. De media-inzet, die in handen ligt van Vizeum, is dus bewust ‘Heel normaal’. Daarnaast wordt voor de campagnestrategie steeds maximaal gebruik gemaakt van de opgedane kennis en ervaring. Door continu te monitoren en te analyseren, worden de campagnes keer op keer geoptimaliseerd.

“Heel normaal is leidend in wat wij doen. Ook in onze mediakeuze. Dat betaalt zich uit.” - Mariëlle Krouwel, Manager Merk & Communicatie bij SNS

 

Award winning
Deze aanpak werkt heel goed. Alle campagnescores (herkenning, impact en bijdrage aan realisatie van doelstellingen) liggen continu boven de benchmark voor financials (bron GFK).

De merkoverweging nam sinds de start van de nieuwe ‘Heel Normaal’ campagne toe met 20%, merkvoorkeur met 12% en de commerciële resultaten lagen 23% boven verwachting. Daarnaast is er ook veel waardering vanuit de branche: de campagne won een SAN Accent en SAN Accent Excellent in 2015, een Esprix in 2015 én 2016 en RAB Beste Branded Content Award in 2016. Een mooi jaar, want SNS is in 2016 bovendien uitgeroepen als Radio-adverteerder van het jaar.

 

Credits

Klant                           SNS

Bureau                        Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, FHV BBDO

Klantcontact               Mariëlle Krouwel, Roland IJkel, Rachel Grezel

Bureaucontact            Karel Zoet, Evert Bronkhorst

 

Dentsu Aegis Network Netherlands is het moederbedrijf van 11 gespecialiseerde media, marketing en communicatiebureaus. De bureaus: Carat, Vizeum, iProspect, Amplifi , Amnet, Posterscope, Isobar, Social Embassy, The Story Lab, ACHTUNG!mcgarrybowen, MKTG en DAN DNA, werken samen aan de beste geïntegreerde merk-, media- en digitale communicatieoplossingen voor lokale en internationale klanten.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Dentsu Benelux

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.

Lees meer

Dentsu, innovating to impact.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in