Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis One en Abarth creëren lichtgevende Abarth voor KWF

Kenmerken van een schorpioen komen tot leven in de speciale editie – de Abarth ‘Scorpion Skin’.
Partner
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© Scorpion Skin Edition
Miniatuurvoorbeeld
© Scorpion Skin Edition

Automerk Abarth is altijd geïnspireerd geweest door schorpioenen. De schorpioen staat symbool voor het automerk vanwege de overeenkomsten met zijn bekende eigenschappen; klein, snel en krachtig. Minder bekend is dat een schorpioen gemiddeld 16 keer in zijn leven vervelt en dat zijn huid licht geeft in het donker. In de nieuwe campagne van Publicis One, gemaakt door de bureaus Leo Burnett, Starcom & MSL, komen deze kenmerken tot leven te brengen, in een speciale editie – de Abarth ‘Scorpion Skin’.

De Scorpion Skin is een unieke verschijning. De lak heeft een ‘scorpion touch’, deze is verrijkt met de lichtgevende kenmerken van schorpioenenhuid en geeft dus licht in het donker. De auto is ontworpen met unieke illustraties gebaseerd op de rijke geschiedenis van Abarth en ontworpen door de Nederlandse kunstenaar Pablo Lücker. Tijdens een exclusieve veiling wordt deze speciale editie Abarth geveild, waarbij alle winst naar de KWF Kankerbestrijding gaat.

Veiling ten behoeve van KWF kankerbestrijding

Momenteel lopen er diverse klinische studies om te kijken of het gif van de schorpioen gebruikt kan worden voor de bestrijding van kanker. De ziekte kent vele slachtoffers, onder wie ook de oprichter Abarth, Carlo Abarth die in 1979 is overleden. Abarth veilt de speciale Scorpion Skin tijdens een event in oktober 2018 en steunt daarmee KWF kankerbestrijding. De veiling van deze unieke art car vindt plaats op een besloten evenement. Geïnteresseerden kunnen zich via de website van Abarth (www.abarth.nl/scorpion-skin) aanmelden voor updates over Abarth, Scorpion Skin en de veiling.

“We dragen de speciale Scorpion Skin-editie op aan de oprichter, Carlo Abarth”, vertelt Robbert van den Heuvel, Communication Manager Abarth. “Met deze auto brengen we de oorsprong van Abarth, zijn sterrenbeeld de schorpioen, op een nieuwe manier tot leven. Van ieder moertje tot aan iedere penseelstreek van Pablo ademt deze Scorpion Skin precies uit waar Abarth voor staat. We hebben met veel plezier en toewijding aan dit bijzondere kunstproject gewerkt en hopelijk is dat terug te zien in de opbrengst van de auto. Hoe meer deze oplevert, des te meer we kunnen schenken aan het KWF.”

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Arie Hoekstra

Nu is zo'n veiling natuurlijk prachtig. Maarhhh is het niet een beetje vreemd dat het een auto is? En niet eens een elektrische. Eentje met een vervuilende benzine motor.
Dat hele verhaal er omheen is er bij gezocht. "Momenteel lopen er diverse klinische studies om te kijken of het gif van de schorpioen gebruikt kan worden voor de bestrijding van kanker." Ja gooi maar in mijn hoge hoed, dat doen ze met slangen ook, tot op heden zonder resultaat.
Als ik in het bestuur van de KWF zat, waar ik natuurlijk niet in zit, had ik dit idee per direct van tafel geveegd. Ben je nu helemaal betoeterd?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Publicis Groupe

THE POWER OF ONE. Publicis Groupe bundelt de kracht van al haar expertises om levensechte ideeën te creëren. We zijn 7 disciplines onder één dak. Data, technologie, media, digitaal, creatie, pr en productie.Dé plek voor krachtige partnerships. Door de naadloze synchronisatie van onze disciplines, zijn wij in staat om persoonlijke klantervaringen op schaal te ontwikkelen. Creativiteit maakt hierbij het onderscheid. VIVA LA DIFFERENCE

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in