Volgens Seitel, auteur van 'The Practice of Public Relations', zijn veel persberichten gemaakt zonder aandacht te besteden aan zaken als grammatica, interpunctie en spelling. Erger nog vindt hij de hyperbolen en wollige taal, die eerder lijken te zijn bedoeld voor interne opdrachtgevers dan voor publicatie in een krant of tijdschrift. De tien meest gehate clichés in Engelstalige persberichten zijn: 'leiding', 'going forward', 'unique', breakthrough', 'revolutionary', cutting-edge', 'state-of-the-art', 'world class', 'solutions provider' en de gruwelijke zinsnede 'enhance shareholders value'. 'Vergeet deze termen. Wees origineel en creatief. Vertouw me, want ik ben een "world class authority" besluit Fraser Seitel snedig. (bron: O'Dwyer's PR Daily)
Tien taboes in persberichten
Hoewel meer dan 80 procent van de Amerikaanse kranten informatie uit persberichten bevat, hebben de meeste journalisten er een grondige…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu