Nieuwe Adobe Analytics levert klantinzichten uit streaming media en de metaverse

Grote en kleine merken, waaronder Amazon Web Services en Sephora vertrouwen op Adobe Analytics om een optimale klantervaring te bieden.

Adobe (Nasdaq:ADBE) introduceert nieuwe diensten in Adobe Analytics, waarmee merken één werkruimte krijgen om data en inzichten over het klanttraject te verzamelen en data over alle mediatypen te bundelen, inclusief de metaverse en streaming media. Nu wereldwijd opererende merken Adobe Analytics gaan gebruiken, introduceert Adobe ook een nieuwe service om data van andere analytics-producten naadloos over te zetten met behoud van historische compliance met regelgeving zoals Global Data Protection Regulation (GDPR) en California Consumer Privacy Act (CCPA). Merken kunnen echte omnichannel-analyses uitvoeren via Customer Journey Analytics, voor diepere inzichten in nieuw consumentengedrag.

Digitaal en persoonlijk

"Het leveren van gepersonaliseerde klantervaringen is een topprioriteit voor elk bedrijf in elke branche. De sleutel om dit te realiseren is het verbinden van real-time inzichten over alle aspecten van het klanttraject", zegt Amit Ahuja, senior vice president, Adobe Experience Cloud platform and products bij Adobe. "Met ondersteuning voor metaverse en streaming mediakanalen biedt Adobe Analytics een omnichannel analytics-oplossing voor customer engagement."

Eén werkruimte voor omnichannel data 

Nu de gewoonten van consumenten veranderen en meer van het dagelijks leven zich online afspeelt, hebben merken meer databronnen op het gebied van e-commerce, social media en ondersteuningscentra met elkaar moeten verbinden om een duidelijk beeld te krijgen van de betrokkenheid van klanten. Tegelijkertijd creëerde een groeiend publiek rond streaming media en verbeterde ervaringen nieuwe kansen voor vooruitstrevende oplossingen. Adobe introduceert nieuwe innovaties om organisaties te helpen op deze trends in te spelen:

  • De metaverse: Adobe Analytics is in de voorhoede van de ondersteuning van data uit opkomende kanalen, waaronder voice assistants en de connected car. Vandaag geeft Adobe een voorproefje van de ondersteuning voor metaverse analytics, nu meer bedrijven spectaculaire en 3D-ervaringen beginnen te omarmen. Met een geherstructureerd platform kan Adobe nu naadloos het bereik van Adobe Analytics uitbreiden naar nieuwe en opkomende kanalen. In de metaverse kunnen organisaties specifieke gebeurtenissen meten en analyseren, zoals het volume van de betrokkenheid bij 3D-objecten en de verzameling van interacties over meerdere metaverses. Deze data kunnen vervolgens worden gecombineerd met inzichten uit andere kanalen, zoals de website of mobiele app, om inzicht te krijgen in veranderende consumentenvoorkeuren. Met Adobe Creative Cloud en ontwerptools zoals Adobe Substance 3D bevindt Adobe zich in een unieke positie om merken te helpen ervaringen in de metaverse te ontwerpen, te leveren, te meten en rendabel te maken.
  • Streaming media: Terwijl streaming een belangrijke investering is voor de entertainmentindustrie, blijven andere sectoren zoals de detailhandel en de bankwereld voorrang geven aan video- en audiocontent. Adobe introduceert vandaag nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om te begrijpen hoe streaming past in het totale klanttraject. Via Customer Journey Analytics (CJA) kan digitale mediaconsumptie worden gekoppeld aan betrokkenheid bij andere kanalen, zoals sociale media, de website en offline kanalen. Een retailer kan bijvoorbeeld zien welke soorten content sociale betrokkenheid of activiteit in de winkel stimuleren en die inzichten weer gebruiken om betere personalisatie in gang te zetten of retentie-inspanningen te stimuleren.
  • Partnerecosysteem: Adobe heeft nu honderden third-party integraties, met technologie-oplossingen zoals AppsFlyer, Branch.io, Brightedge, Genesys, Hootsuite, Invoca, en Medallia. Deze zijn allemaal beschikbaar in de Adobe Exchange-marktplaats, een gemeenschap van meer dan 4.300 actieve partners, waaronder technologieleveranciers, system integrators, bureaus en ontwikkelaars. Bedrijven kunnen databronnen van chatbots tot callcenters en reclamecampagnes combineren met gedragsgegevens van Adobe Analytics om een beter inzicht te krijgen in de ervaringen van klanten en de volledige impact van cross-channelmarketing te begrijpen.

Naadloze adoptie van Adobe Analytics 

Adobe introduceerde vandaag een nieuwe dienst die het voor bedrijven in alle sectoren gemakkelijk maakt om over te stappen op Adobe Analytics: 

  • Naadloos data samenbrengen: Bedrijven beschikken over bergen aan data, nu de digitale economie blijft groeien. Met de bulk data insertion API, die nu beschikbaar is, kan elke hoeveelheid historische data verplaatst naar of geactiveerd worden in Adobe Analytics. Dit geldt voor elk online of offline kanaal, zodat bedrijven databronnen van verkooppunten, CRM-systemen en mobiele toepassingen kunnen overbrengen.  
  • Intelligent data mapping: Datavoorbereiding is een belangrijke hindernis voor merken tijdens het migratieproces, omdat teams hun data vaak opnieuw moeten formatteren om aan te sluiten op een nieuw analytics-platform. Adobe Analytics biedt flexibiliteit om het voorbereidende werk te omzeilen, terwijl tegelijk datavernietiging wordt voorkomen. Terwijl data binnenkomen, behoudt Adobe Analytics de onderliggende structuur en helpt het fouten te rationaliseren, terwijl het ook nieuwe manieren voorstelt om het klanttraject te meten. Bedrijven kunnen ook met terugwerkende kracht dimensies toepassen op historische data, zoals nieuwe attributiemodellen.  

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.