Op zoek naar de oprechte mens? Community onderzoek is de oplossing

Een van mijn secret pleasures is het lezen van reacties op posts op social media.

Community

Vandaar dat community onderzoek mij waarschijnlijk ook zo aanspreekt. We voelen ons online vrij om onze ongezouten mening te geven.

Ook wanneer we op zoek zijn naar een nieuw product, wordt de mening van gebruikers sterk gewaardeerd. Waar marketingpraat vaak met de nodige achterdocht wordt benaderd, worden testimonials en reviews wel vertrouwd.  Mede-gebruikers hebben namelijk niks te verliezen bij eerlijkheid. En daarnaast weten zij uit eerste hand welke informatie er voor potentiele gebruikers nu echt toe doet!

 

Millennials zijn minder loyaal aan merken

De behoefte aan ervaringsverhalen, staat symbool voor de behoefte aan eerlijkheid en transparantie. Net als in andere relaties, staat vertrouwen centraal in de relatie tussen mens en merk. Eerlijkheid en transparantie helpen vertrouwen op te bouwen en een merkvoorkeur te creëren. Merken die hun beloftes niet nakomen, worden hier sterk op afgerekend. Millennials zijn minder loyaal aan merken dan vorige generaties. Is alle hoop dan verloren voor merken? Nee, want merken die hun beloftes wel nakomen worden hier ook voor beloond. Bijvoorbeeld met een goede review die potentiele gebruikers overtuigt.

Op zoek naar eerlijkheid en transparantie

Millennials waarderen het ook als merken hun menselijke kant laten zien. Bijvoorbeeld wanneer er is iets misgaat. De manier waarop met klachten en vragen wordt omgegaan is veelzeggend voor de consument. Ook hierin is men op zoek naar eerlijkheid en transparantie. Het wegpoetsen van fouten is not done. Juist door een fout toe te geven en te zoeken naar een goede oplossing kan vertrouwen worden opgebouwd. 

Wil je weten hoe je succesvol met millennials communiceert?

Ga met hen in gesprek via onze millennial community.

Advertentie