Fors meer Brand Lift door Trusted Web

Wat voor impact heeft advertising op het Trusted Web? DPG Media biedt inzicht middels het product Brandfacts.

Hoe DPG Media partners helpt inzicht te krijgen in de prestaties van hun digitale investeringen bekeken we in een recent artikel op Grow. Vanwege de technologische beperkte en steeds meer gefragmenteerde advertentie omgeving is dit belangrijk.

Beschreven werd hoe DPG Media de afgelopen twee jaar flink heeft geïnvesteerd in het meten van brand lift met behulp van het product Brand Facts. Het doel hiervan is om geavanceerd en onpartijdig inzicht te geven. Deze bevindingen zijn gebaseerd op logistische regressie. Hierdoor kunnen onze adverteerders inzicht krijgen in de impact van hun advertenties op het Trusted Web: 

  • Bekendheid - Zijn mensen die advertenties hebben gezien zich meer bewust van het product of de dienst dan voorheen?
  • Overweging - Overwegen mensen die advertenties hebben gezien meer dan voorheen om het product of de dienst te kopen.
  • Voorkeur - Hebben mensen die advertenties hebben gezien al dan niet een positiever gevoel over het product of de dienst dan voorheen.
  • Aankoopintentie - Zijn mensen die advertenties hebben gezien van plan het product of de dienst te kopen? Of de winkel te bezoeken?

In dit artikel bekijken we hoe advertenties op het Trusted Web zich verhouden tot die op andere websites. Dit doen we aan de hand van normen van onze technologiepartner Brand Metrics.

 

Trusted Web vergeleken met de concurrentie

De websites binnen het Trusted Web van DPG Media presteren aanzienlijk beter dan vergelijkbare lokale websites. In totaal zorgen we voor een derde meer brand lift dan andere lokale uitgevers.

Voor adverteerders die het Trusted Web gebruiken om bekendheid te genereren voor hun producten, zorgt adverteren bij DPG Media voor een 25% grotere toename in bekendheid dan bij concurrenten. Adverteerders die op zoek zijn naar een omzetstijging zijn zelfs 30% beter af met adverteren bij DPG Media dan bij concurrenten.

Het spreekt voor zich dat de prestaties van advertentieformaten met een grotere impact beter zijn dan die van standaard IAB Display. Neem als voorbeeld de Homepage Takeovers. Deze zorgen voor ongeveer 40% meer lift in bekendheid dan gemiddeld en bijna 60% meer lift in voorkeur.

Performance Trusted Web vs The Competition
Op het Trusted Web presteren advertenties aanmerkelijk beter

Maar het zijn niet alleen de zogenaamde high impact formaten die een grotere brand lift tewerkstellingen ten opzichte van andere opties. Ook onze native producten zoals de Seamless Carrousel en Xtra Social presteren meer dan 40% beter dan de regionale Brand Metrics benchmarks. Bovendien zijn ze 60% beter in het stimuleren van aankoopintentie dan campagnes op sites en apps buiten het Trusted Web. 

Zoals we in een recent artikel over de toekomst van metingen hebben vermeld, zijn we van mening dat dit type Brand Lift Measurement een uitstekende en toekomstbestendige aanvulling vormt op Marketing Mix Modelling (MMM). Het biedt mogelijkheden die traditionele meetinstrumenten - die gericht zijn op een last click model - niet bieden.

Ook werken met Brandfacts?

Wil je meer weten over over Brand Lift Measurement op het Trusted Web? Of wil je weten welke van onze creatieve formats de doelstellingen van jouw campagne het beste bereiken? Vraag naar Brandfacts bij je accountmanager of neem contact met ons op.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Gallardo Spalato
Wat is de bron van deze cijfers? Het lijkt wel heel erg op wij van wc eend…
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.