Hoe maak je jouw product Sam-wise?

Onderzoek of er in de belevingswereld van jouw doelgroep wel plek is voor jouw idee of jouw product

Door Nikky Vukasinovic

Er was eens… …een Utrechts meisje van een jaartje of 14. Ze ging naar school, lette niet goed op bij wiskunde en plakte haar agenda vol met plaatjes van leuke jongens die met beleid uit de Hitkrant werden geknipt. Eigenlijk niet heel anders dan andere 14 jarige meisjes in die tijd.

Na school kocht ze, samen met een vriendinnetje blauwe haarmascara en koperkleurige lippenstift. Zij maakten selfies (ja, toen al) in zo’n hokje op Hoog-Catharijne in Utrecht. Volledig met foute backdrop van Miami beach.

De belevingswereld

Het verhaal hierboven geeft een kijkje in het echte leven van een puber. Ik noem de persoon uit het verhaal hierboven even voor het gemak ‘Sam’ (want, ff serieus, consument is echt zo lame). Wie Sam beter wil begrijpen, moet een window hebben in de belevingswereld van Sam. En wie Sam het podium geeft om haar verhaal te delen, leert dat Sam veel meer is dan een schoolgaand meisje van 14. Dat ze op koopjes jaagt (want, zakgeld) en niet klakkeloos overneemt wat ‘brands’ haar voorschotelen (give her some credit).

Laat jouw hedendaagse Sam haar verhaal doen!

Dit soort verhalen leveren je insights op, maar geven ook context aan insights. Je leert niet alleen dat Sam een veertienjarig meisje is, maar ook of in de belevingswereld van Sam wel plek is voor jouw idee of jouw product. Toch vrij cruciaal als je bijvoorbeeld een nieuw product wil introduceren. Laten we ook niet vergeten dat Sam het verdient om haar verhaal te kunnen doen. En schrijf je een eigen verhaal voor Sam? Zij helpt jou, met haar feedback en inspiratie, om het richting te geven en nog waardevoller te maken.

Wil jij op een laagdrempelige manier je eigen hedendaagse Sam eens een podium geven, dan kan dit vrij eenvoudig binnen onze online onderzoekscommunity. Je kan expliciet naar de wereld van jouw Sam vragen, of je laat het aan één van onze awesome moderators over om een band op te bouwen met jouw Sam.

Wil je onderzoek doen naar jouw doelgroep via een research community? Lees dan hier meer.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
JokeBug
Good Job Sir. Thanks For sharing the own ideas. https://www.mywegmansconnect.one
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
pierre
Hallo allemaal;
We bieden leningen aan bedrijven en individuen die betrokken zijn bij het verwezenlijken van hun dromen.
Je hebt echt nood, dus neem contact op. E-mail: Pierrestein014@gmail.com
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.