Hak vernieuwt verpakkingen radicaal

Groentemerk Hak zegt met de nieuwe verpakkingslijn de consumptie van peulvruchten te willen stimuleren.

Packshot Hak-in-Pak

'Hak-in-Pak’, zo noemt het voedingsbedrijf uit Giessen zijn nieuwe verpakkingslijn. Het merk verpakt zijn peulvruchten vanaf nu dus ook in kartonnen pakken (pakjes) van 200 en 400 milliliter, maar wat vooral in het oog springt is de kleurrijke verschijning van de nieuwe verpakking en de eenvoud van het design. Zoals alles bij Hak in het teken staat om mensen meer plantaardig te laten eten, moet ook deze nieuwe verpakking bijdragen aan het versnellen van de plantaardige eiwittransitie.

De verpakkingslijn stroomt eind november eerst in in de winkels van het Belgische Delhaize. Nederland en de rest van België volgt begin 2024.

Transitieversneller

In de 'Hak-in-Pak-lijn' (Hak spreekt zelfs van een ‘collectie’, een voorzichtige verwijzing naar de modebranche wellicht), worden peulvruchten en mais verpakt, waaronder kidneybonen, linzen, kikkererwten, bruine bonen, witte bonen, een bonenmix en een maisvariant. Hoe die transitie hiermee dan versneld wordt? ‘Doordat het het consumeren van plantaardige eiwitbronnen makkelijker en toegankelijker maakt.’ Hak-in-Pak moet een betaalbare toevoeging zijn aan het assortiment die het eenvoudig maakt om peulvruchten toe te voegen aan diverse gerechten, zoals salades, wraps of curry's. Bovendien, zo zegt Hak-topvrouw Nicole Freid, is het belangrijk is dat de verpakkingen betaalbaar zijn,

Ook in lijn met duurzame bedoelingen van Hak (gecertificeerd B Corp-bedrijf), is dat de verpakkingen een lage CO2-voetafdruk hebben door het gebruik van plantaardige materialen.

Elise Schaap

De introductie wordt onder de aandacht gebracht met een grote cross-mediale marketingcampagne die in 2024 van start gaat. Elise Schaap, het vaste gezicht van Hak, zal wederom een rol spelen in deze campagne.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie