McDonald's maakt badkleding van gerecyclede rietjes

De zwemkleding van de grote gele M ziet eruit om door een rietje - uh, ringetje - te halen.

They're lovin' it.

In lijn met het begin van het vakantieseizoen presenteert McDonald's Oostenrijk een badkledingcollectie die is vervaardigd met behulp van plastic rietjes, waar het fastfoodmerk onlangs afstand van deed.

Virtue, het creatieve bureau van Vice, heeft de geel en rood gestreepte plastic rietjes geadopteerd van de fastfoodketen. Die schafte de rietjes af om een grote stap te kunnen zetten in het kader van duurzaamheid.

Als onderdeel van de upcycling-campagne heeft het creatieve bureau een digitale contentcampagne ontwikkeld. De duurzame collectie zwemkleding en zwemshorts is geproduceerd door het Weense label Poleit in samenwerking met Studio Furore. De campagne is te zien op alle digitale kanalen van McDonald's en de zwemkleding wordt verloot via de bedrijfswebsite.

Konstantin Jakabb, Managing Director Virtue Western Europe: 'Met onze campagne hopen we een breder maatschappelijk begrip van duurzaamheid te genereren. De badkledingcollectie trekt de aandacht en is ook wat duurzaamheid ook moet zijn: cool, iconisch en modieus.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie