Boost jouw online campagnes omtrent de Olympische Spelen met Computer Vision

Een unieke kans voor adverteerders om sport content online te detecteren en te claimen

Seedtag, biedt adverteerders de unieke kans om sport content online te detecteren en te claimen, om zo de kracht van visuele media optimaal te benutten tijdens de komende Olympische Spelen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door de specifieke Computer Vision mogelijkheden die zijn ontwikkeld. Met het hoogste niveau van brand safety op de markt en zonder het gebruik van persoonlijke data kunnen merken ads leveren die zowel effectief zijn als privacy van gebruikers respecteren.

Computer Vision

Computer vision is één van de krachtigste types van AI. Het omvat het gebied van machine learning dat gedeeltelijk de complexiteit van het menselijke systeem nabootst. Hierdoor kunnen computers objecten in foto’s identificeren en verwerken op dezelfde manier als mensen dat doen. Met behulp van haar image recognition techniek kan Seedtag advertenties leveren met hoge zichtbaarheid. Zo bereiken ze meer dan 500 miljoen gebruikers terwijl deze naar afbeeldingen kijken en content tot zich nemen, op meer dan 3000 premium publishers. 

Seedtag’s computer vision technologie is zeer geavanceerd en kan merken helpen consumenten te bereiken door de kracht van, bijvoorbeeld, sport visuals te benutten. Tegelijkertijd helpt het hen ook om negatieve associaties te vermijden. Één van de drijvende factoren achter de ontwikkeling van Seedtag’s computer vision is dat het ontworpen is om zeer schaalbaar te zijn, waardoor dagelijks miljoenen classificaties verwerkt kunnen worden.

Image recognition rondom de Olympische Spelen

De Olympische Spelen beginnen deze maand in de Japanse hoofdstad Tokio. De Spelen omvatten 33 onderdelen en de belangstelling is groot. Als gevolg van de COVID-19 pandemie en het gebrek aan live sportevenementen afgelopen zomer, is er een stijgende trend te zien in consumptie van dit soort content. Wereldwijd is de consumptie van sportnieuws met meer dan 35% gestegen*. 

De image recognition technologie detecteert afbeeldingen die expliciet over sport gaan. Zo kunnen er meer dan 30 sporten worden herkend, zoals onder andere atletiek, badminton, basketbal, boksen, wielrennen, schermen, voetbal, golf, handbal, vechtsport, rugby, surfen, zwemmen, tafeltennis, tennis, volleybal en gewichtheffen. 

Jorge Payatos, Co-Ceo van Seedtag, zegt: “Tijdens de Olympische Spelen voorzien wij adverteerders van premium inventory om ze in staat te stellen hun merk te associëren met het evenement. Meer dan 70% van de volwassen bevolking vindt Olympische atleten inspirerend*. Met behulp van Contextual AI kunnen adverteerders deze mensen bereiken. Dit doen we door campagnes te integreren in artikelen over deze onderwerpen en waarin deze atleten aan bod komen. Op deze manier kunnen merken profiteren van het ‘halo - effect’ en zich associëren met de waarden die door deze mensen en de verschillende sporten die ze beoefenen, worden vertegenwoordigd.”

Er is veel potentie voor merken om image recognition te gebruiken om brand safety te garanderen en nieuwe potentiële audiences te targeten. Image recognition technologie kan dit binnen een fractie van de tijd die een mens nodig zou hebben (minder dan 100ms). Door de recente veranderingen in privacy wetgeving verandert de manier waarop marketeers gebruik kunnen maken van persoonlijke data. Het is daarom belangrijker dan ooit voor merken om te kijken naar technologie zoals computer vision als een noodzakelijk onderdeel van een succesvolle strategie. 

Tot slot

Seedtag biedt een Contextual Full Stack: menselijk begrip van de content, high-impact oplossingen en real time placement optimisation (DPO, Dynamic Placement Optimisation) om ervoor te zorgen dat merk boodschappen naadloos worden geïntegreerd in relevante content. Deze eigen technologie, gebaseerd op de eerste AI in de sector, analyseert online artikelen om zo de targeting te optimaliseren. Het is de enige full-stack advertising suite op de markt, die merken in staat stelt om hun advertentiestrategie te baseren op betrouwbare data en te tonen op de in-content placements die de aandacht van de gebruiker het beste trekken. Dankzij exclusieve publisher partnerships, stelt Seedtag merken in staat hun sponsoring uit te breiden naar de digitale omgeving.

Plaats als eerste een reactie