Alexandria Ocasio-Cortez tot Generation Startup: De 10 absolute must-sees van SXSW

Ook dit jaar staat SXSW (8-17 maart) garant voor een eindeloze stroom tracks en presentaties. Welke sessies mag je absoluut niet missen?

SXSW staat voor de deur! Veruit het meest interessante event van het jaar. En dat niet alleen vanwege de eindeloze stroom aan indrukwekkende sprekers, bijzondere ontmoetingen en ruime keuze aan gadgets, maar vooral hetlloskomen van jd dagelijkse dingen en nadenken over waar het naartoe gaat binnen de digitale industrie. In de wirwar van sessies, zijn er natuurlijk een aantal sterspelers die extra aandacht verdienen. Daarom een top 10.

Advertentie
advertisement

1. A Psychologist and an Ad Guy Walk into a Campaign

Waarom gedragen mensen zich zoals ze zich gedragen en hoe maken we keuzes? Tijdens deze sessie ontdek je de magie van de allerbeste advertentiecampagnes in een sessie rondom psychology vs. advertising. Dan Monheit, bekend van de podcast ‘Bad Decisions’ gaat in gesprek met psychologe Dr. Melissa Weinberg over food, tech, sport en religie.

2. Shaping the Future of Shopping with Computer Vision

Jeremy King is CTO van Wallmart en oprichter van Wallmart Labs, het technische innovatie lab. Zijn presentatie staat garant voor een informatieve tech sessie rondom de toekomst van online shopping en de rol van techniek. Insights van de grootste retailer ter wereld; deze wil je zeker niet missen.

3. The Future of eCommerce

Sneakerhead Josh Luber was al aanwezig op het Dept Festival waar hij een blik wierp op de toekomst van e-commerce. En met de groeispurt die het bedrijf doormaakt, is het altijd interessant wat Josh Luber te vertellen heeft. StockX is een innovatieve marktplaats voor het (ver)kopen van sneakers, streetwear, horloges en handtassen. Het is een van de snelstgroeiende startups, met een jaarlijkse omzetgroei die de beginjaren van startups als Etsy en Poshmark overtreft. Staat gereserveerd!

4. Storytelling and Empathy in a Purpose-Driven Economy

Cheryl Miller Houser gaat in al haar documentaires voor storytelling en is met name bekend van haar laatste docu op Netflix: 'Generation Startup’. Ze is van mening dat ook merken deze insights kunnen inzetten om klanten aan zich te binnen en positieve acties aan te moedigen.

5. Alexandria Ocasio-Cortez and the New Left

Ze noemt zichzelf een “socialistische Democraat” en werd geboren in een arbeidersgezin in de Bronx – de armste van de vijf stadsdelen van New York. De nu 29-jarige Alexandra Ocasio-Cortez, kortweg AOC, schopte het in november tot jongste Congreslid ooit in de VS. Ook online rijst haar populariteit; ze telt inmiddels 4,2 miljoen volgers op sociale media: 2,4 miljoen op Twitter en 1,8 miljoen op Instagram. Dit belooft een mooie sessie te worden met ongetwijfeld veel vlijmscherpe antwoorden.

6. Two Choices for Humanity’s Digital Future

Een sessie op het snijvlak van humar behaviour en tech. Katryna Dow geeft inzicht in onze toekomst waarin we de controle terugkrijgen over onze digitale levens. Wordt het een digitale renaissance waar de mensheid zal bloeien, of belanden we in een wereld gekenmerkt door vooroordelen, verlies van vrijheid en persoonlijke controle? En wat is de rol van digital agencies hierin?

7. The eSports Gamification of Real Sports

Wordt gaming populairder dan ‘echte’ sport? Wat in ieder geval vast staat, is dat eSports weet hoe ze jonge kijkers aan zich moeten binden met een volle focus op experience. Vier pioneers in deze nieuwe wereld gaan in gesprek over de nieuwe generatie, gamification en hun blik op de sportindustrie.

8. Fair Competition in a Digital World

Ze legde Google en Apple recordboetes op en is een rolmodel voor een nieuwe generatie. De Deense Margrethe Vestager is EU-commissaris en wordt ook wel gezien als de machtigste vrouw in Brussel. Ze gaat voor transparantie op het gebied van data en ziet het als de rol van de overheid om burgers op dit gebied te beschermen.

9. Jailbreaking the Simulation with George Hotz

Het moet gezegd: George Hotz is de jaarlijkse publiekslieveling. De iPhone- en PS3-hacker sprak voorgaande jaren over zijn eigen AI-startup, comma.ai. Waar zijn verhaal dit jaar over gaat? Dat is nog onduidelijk, maar dat het ons tot denken aan zal zetten is zeker.

10. Why all brands need a new type of agency to survive in this millennial age

Last, but not least: Max Pinas. Ook onze eigen Depster staat op de planken tijdens SXSW. Hij gaat in op het waarom en wat van een ‘new kind of agency’, en laat de laatste trends de revue passeren: van AI-gedreven marketing tot slimme apparaten, blockchain en de ontwikkelingen in China. We heten je van harte welkom!
 

SXSW op Adformatie.nl

Tijdens SXSW 2019 zal Adformatie dagelijks berichten over de meest opmerkelijke trends en presentaties in Austin. Hiervoor werken we met bloggers, stuk voor stuk specialisten met expertise op een van de onderdelen van (digitale) marketing, creatie en communicatie. Het jonge talent van RA*W University zal een aantal video-updates verzorgen. Verder zijn er bijdragen te verwachten van: Jann de Waal (Creative Holland), Wouter Reeskamp (Sophisti), Lara Ankersmit (NOS), John Meulemans (3Sixtyfive), Max Pinas (Dept), Iskander Smit (Info.nl) en Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design). Alle SXSW-bijdragen zijn terug te vinden in dit dossier.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie