Dentsu neemt Aegis over

Japans reclamebureaunetwerk neemt Aegis over om wereldwijd digitale mediareus te vormen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de overname ontstaat de grootste mediagroep in Azië. De overname is de grootste van Dentsu (Tokyo) tot nu toe, er is een bedrag mee gemoeid van 4,9 miljard dollar. Onder de clientèle bevinden zich onder meer Kellogg, Disney en HSBC. De overname moet de teruglopende inkomsten uit advertenties in Japan (index 84) middels verdere expansie buiten de landsgrenzen compenseren. De aandeelhouders van Aegis krijgen een premie van 48 procent bovenop de slotkoers van gisteren.

De partijen spreken het vertrouwen uit dat de combinatie goed is voor de continuïteit van beiden. Toekomstige groei zal vooral gezocht worden in sneller groeiende regio’s, digital marketing en acquisitie in de top 20 markten.

De Franse miljardair was met 30 procent van de aandelen, de grootste aandeelhouder van het concern. Ook hij stemde in met de Verkoop, net als de andere directeuren, die samen goed waren voor 4,1 procent.

Dentsu is het grootste full-service bureau van Japan met een marktaandeel van 24,2 procent. Er werken 21 duizend mensen verdeeld over 29 landen. Aegis heeft 12 duizend mensen op de loonlijst staan. De verwachting is dat de deal voor het einde van dit jaar is afgerond.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie