Full swing desintermediatie op werving & selectiemarkt

Onderscheid voor recruiters nauwelijks nog te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Interessant bericht op de website van : sollicitaties via social media bereikt Tipping Point. Vacaturebanken verliezen terrein ten gunste van social media.

Organisaties èn werkzoekenden ervaren de voordelen van sociale media om vraag en aanbod van werk bij elkaar te brengen: kosteneffectief en een hoog bereik. Recruiters weten, blijkens het bericht, nog maar weinig te profiteren van deze trend. De vraag is of dat ook mogelijk is: in ons digitale tijdperk zal steeds minder ruimte blijken voor de tussenpersonen. De muziekwinkels en huizenmakelaars gingen de recruiters voor in de ervaring dat je er, bijna letterlijk, van de ene op de andere dag bijna niet meer toe doet. Tenzij een merk zich met een of meer unieke (service)kenmerken opvallend kan onderscheiden.

De markt voor werving & selectiebureaus kalft af. Ons eigen kantoor geeft inmiddels nog maar € 0,00 uit aan vacaturebanken en wervingsactiviteiten. De tijdbesteding bij de werving van kandidaten is hetzelfde gebleven, maar het resultaat is beter als het gaat om het aantal en de kwaliteit van de kandidaten. Want social media vergemakkelijken doelgroepgerichte activiteiten.

Wij zijn daar als kantoor niet uniek in. Bovendien leveren bestsellers als 'Topgrading for sales' inzichten en bewijs hoe optimaal gebruik gemaakt kan worden van schaarse tijd en middelen voor een effectievere werving. Dus de 'disintermediatie' op de werving & selectiemarkt zal de komende tijd versnellen.

Op 9 december jl. berichtte Het Financieele Dagblad dat het aantal zzp'ers vergeleken met een jaar eerder met 4% is gegroeid tot 708.000. Het zou me niks verbazen als zich tussen al die nieuwe zzp'ers een groeiend leger ex-recruiters bevindt. Ben benieuwd...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie