Goed gedaan Gap: zo pak je een reputatierisico aan

Kudos voor Gap. Het laat zien hoe je reageert op een reputatieprobleem na een racistische beschadiging van een affiche.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het kledingmerk had in de metro van New York posters opgehangen met daarop een Amerikaans- Indiase Sikh- acteur en modeontwerper Waris Ahluwahlia.

De sikh werd waarschijnlijk voor een moslim aangezien, want het poster werd beklad en de slogan van de campagne ‘Make love’ werd veranderd in ‘Maak bommen’. Ook werd er geschreven: Please stop driving taxi’s, verwijzend naar het feit dat veel Sikh-mannen als taxichauffeur werken.

Arsalan Iftikhar, senior redacteur bij The Islamic Monthly en oprichter van TheMuslimGuy.com, plaatste het bericht op zijn Twitter en Facebook-pagina’s. Al snel hging het viral en werd flink geretweet

Zodra Gap hoorde van de  beschadiging nam het contact op met Iftikhar en wilde de exacte locatie weten van het beschadigde affiche.  

 

 

Het mooiste moest toen nog komen, want in plaats van de beschadigde poster snel weg te werken en de affaire te vergeten, plaatste het als een statement de foto van de affiche  bij het Twitter-account.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie