Heerlijke leeslijst, de 5 beste communicatieboeken van 2016

Wat moet je er beslist even bij pakken als je bij de open haard zit

Welke vakliteratuur mocht je zeker niet missen het afgelopen jaar? We vroegenzijn leeslijst van 5 beste communicatieboeken voor bij het haardvuur samen te stellen

De 5 van Piet-Hein Coebergh:

Mijn leestips voor bij het eindejaarshaardvuur betreft - na het herlezen van alle 13.000 cartoons van Peter van straaten - de volgende communicatieboeken die dit jaar verschenen zijn:

1) Bharat Anand (2016) The content trap: A strategist&;s guide to digital change, Boston, Random House.
"Bharat Anand is the Henry R. Byers Professor of Business Administration in the Strategy Unit at Harvard Business School", kortom, zo&;n type die geacht wordt precies te weten waar de zakenwereld naartoe gaat. Anand schreef een even luchtig als waardevol boekje over hoe we alle digitale 
veranderingen kunnen interpreteren. Wat er anders is en wat hetzelfde blijft. Dat voorspellen zinloos is maar begrijpen des te waardevoller. En dat je niet in de content-val moet trappen.

2) Martien G. Schriemer (2016) Statistiek voor de beroepspraktijk, Haarlem, SVW.
Het eerste beste boek over statistiek in de beroepspraktijk. Leesbaar, soms zelfs leuk, en ideaal voor iedereen die iets met statistiek moet of wil. En wie wil dat niet, want ongeveer elk sociaal wetenschappelijk artikel, elk onderzoek en menig persbericht drijft erop. Maar drijft het op een stevig vlot of op drijfzand? Zie ook hethikkendeheksje.nl

3) Japke-d. Bouma (2016) Uitrollen is het nieuwe doorpakken, Amsterdam, Bezige Bij.
Ken je ook mensen die met passie authentiek in hun kracht staan en ideeën duurzaam verbinden in dit tijdperk van transitie en kantelende paradigma&;s en die je daarmee zwaar uit je comfortzone halen? Dan biedt dit boek eerste hulp.

 

4) Berthold Gunster (2016) Omdenken in communicatie, Amsterdam, Bruna.
Waarom zou je een moeilijk en dik boek over communicatie lezen terwijl je waarschijnlijk meer leert van deze laagdrempelige spitsvondigheden?

 

5) Robert Cialdini (2016) Pre-Suasion: A revolutionary way to influence and persuade, New York, Simon and Schuster.
Deze ongekroonde koning van (zes) verleidingstechnieken (cadeautjes geven, handtekening losweken, voorbeeldgebruikers showen, autoriteit suggereren, soortgenoten arrangeren en schaarste veinzen) blijft zijn succesformule uitbouwen. En wel met een zevende techniek: het eenheidsprincipe op basis van gedeelde identiteit. "Revolutionary" uiteraard, en beslist verleidelijk genoeg om toch iets meer over te willen weten

 

Auteursrecht:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie