Media / 25 NOVEMBER 2025, 12:36:55 Het nieuws verandert en dat is goed nieuws, betoogt Birgit Coenen (Spilnews)'Over een paar jaar passen succesvolle journalistieke merken de lessen van de nieuwe generatie nieuwsmakers toe'.
Media / 3 NOVEMBER 2025, 16:16:41 In memoriam Petra Schuttel: persoonlijkheid met passie voor publishing Voormalig uitgever en wetenschapper in sponsored magazines Petra Schuttel (62) overleden.
Reputatie & crisis / 29 OKTOBER 2025, 13:11:42 Na de verkiezingen blijkt vertrouwen het echte tekortDe verkiezingscampagne legt niet zozeer polarisatie bloot, maar vooral een structureel wantrouwen, betoogt Gijs Moonen.
Reputatie & crisis / 8 OKTOBER 2025, 15:16:53 Graaiflatie en woekerwinsten: hoe populisme realiteit is voor bedrijvenDe vox populi keert zich met groter gemak ook tegen ondernemingen. Hoe zit dat? En bestaat er een medicijn tegen?
Reputatie & crisis / 1 OKTOBER 2025, 11:01:28 Media moeten polarisatie weerstaan in verkiezingstijdRedacties hoeven geen kleur te ontkennen, betoogt Gijs Moonen, maar wel voorkomen dat ze meegaan in de logica van de polarisatiemachine.
Craft / 19 SEPTEMBER 2025, 12:49:03 In memoriam Jeroen Leinders: scherp, betrokken en uit bijzonder creatief hout gesnedenRegisseur en reclamemaker Jeroen Leinders, bekend van de bekroonde film ‘Tula: The Revolt’, is overleden.
Bureaus / 10 SEPTEMBER 2025, 15:52:51 In Memoriam Mark Cunningham: An Englishman in AmsterdamIn zijn woonplaats Amsterdam is Mark Cunningham (1955), oud-ceo van om. Saatchi & Saatchi, TBWA\Campaign Company en Ogilvy, overleden.
Artificial Intelligence / 29 AUGUSTUS 2025, 14:15:06 Wat moeten merken doen nu zoekresultaten plaatsmaken voor AI-antwoorden?Waar Google en de portals domineerden, komen AI-antwoordplatforms snel op. Dat heeft gevolgen voor zichtbaarheid en vertrouwen.
Craft / 10 JULI 2025, 10:38:35 De democratisering van creativiteit tijdens de Paris Fashion WeekIn Parijs was creativiteit écht voor iedereen toegankelijk, in tegenstelling tot in Cannes, signaleert Baba Touré.
Artificial Intelligence / 27 JUNI 2025, 13:05:28 Waarom PR in het AI-tijdperk belangrijker wordt dan ooit Autoriteit, geloofwaardigheid en authenticiteit worden het fundament onder digitale zichtbaarheid. Precies de gebieden waarvoor PR nodig is.