Online kredietadvertenties voldoen aan regels

De meeste advertenties van aanbieders van krediet die via zoekmachines onder de ogen komen van internetgebruikers, voldoen aan de regels voor reclame.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldde de Autoriteit Financiële Markten () donderdag na onderzoek naar de zogenoemde 'zoekmachineadvertenties' van kredietverstrekkers.

De AFM onderzocht 655 advertenties van 65 aanbieders via internetzoekmachine . Daarvan voldeden twintig advertenties van zestien partijen niet aan de reclameregels.

Zo moet de adverteerder aanvullende informatie verstrekken als hij een rentepercentage of een bedrag voor maandlasten noemt. Ook moet duidelijk zijn of het om een doorlopend krediet gaat en waar de kredietprospectus te krijgen is.

De AFM bekeek in maart al banners van kredietverstrekkers en bemiddelaars. Daaruit bleek dat ruim 80 procent van de reclames voldeed aan de eisen. Vorig jaar onderzocht de AFM eveneens advertenties van kredietaanbieders, maar dan in kranten en tijdschriften. Ook daar voldeden de meeste advertenties aan de regels.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie