De opkomst van on-brand video content op sociale media

Ontdek hoe digital asset management bedrijven helpt hun sociale media marketing te stimuleren

Als marketeers zijn we allemaal bekend met de kracht van sociale media marketing en segmentatie. Het is onze taak strategieën te bedenken om de harten en gedachten van consumenten te veroveren, zinvolle interacties met hen aan te gaan en hen te voorzien van relevante en tijdige content die goed converteert. En waar kan dat beter dan op sociale media platforms? Het digitale bereik van sociale media kanalen is momenteel ongeëvenaard. 

Verbeterde segmentatie betekent dat je de juiste persoon kunt bereiken op precies het juiste moment. Maar sociale media marketing is allesbehalve eenvoudig. Sociale media platforms zijn drukker dan ooit, met name omdat mensen door COVID de overstap hebben moeten maken naar "digital-only". Hierdoor moeten merken zich op originele wijze onderscheiden en content aanbieden die niet alleen opvalt, maar ook relevant is, aan de richtlijnen van een merk voldoet en geschikt is voor het type kanaal.

Social media asset management is software waarbij digital asset management voor sociale media wordt gecombineerd met creatieve automatisering templating tools. Het helpt marketeers wereldwijd om sneller en efficiënter dan ooit betere content te leveren.

De opkomst van on-brand video content op sociale media

Is de nieuwe hype voor video's op sociale media je al opgevallen? Video is de drijvende kracht achter de nieuwste sociale media marketing revolutie. Je digitale berichtgeving loopt het risico onopgemerkt te blijven als er geen bewegende beelden in zitten. Met een vermogen om tot 73% van de consumenten te overtuigen om een aankoopbeslissing te nemen, is video content de favoriete strategie van elke sociale media marketeer. Of je nu statische, dynamische of video content voor je sociale media marketing maakt, het punt blijft hetzelfde: je moet een ervaring bieden die herkenbaar is op alle touchpoints. Sociale media marketing is immers bedoeld om naamsbekendheid op te bouwen, nieuwe klanten te vinden en ze betrokken te houden. Gebruikers van sociale media hebben een neus voor content van hoge kwaliteit, en je zult niet ver komen als ze de online aanwezigheid van je merk niet herkennen of erkennen.

De uitdagingen van social media marketing

1 - Korte productiecyclus: De verbijsterende snelheid waarmee sociale media posts worden gepubliceerd en geconsumeerd, is voldoende om zelfs de meest ervaren sociale media marketeers hun carrièrekeuze te doen heroverwegen. Vergeet daarnaast niet onze creatieve professionals. Creatieve teams staan onder constante druk om meer content te leveren met een beperkt aantal middelen.

2 - De behoefte aan content variaties: Het toepassen van segmentatie, personalisatie en lokalisatie op alle kanalen en schermformaten is een lastige taak. Denk nog eens aan de creatieve professionals, die continu worden gevraagd om minimale, vaak onopgemerkte variaties door te voeren in de content die ze produceren om relevant te zijn voor klanten en conversieratio's te stimuleren.

3 - Het waarborgen van merkconsistentie: Je zult (hopelijk) nooit iets op social media plaatsen dat niet aan de richtlijnen van je merk voldoet. Het niet naleven van merkrichtlijnen maakt merken minder herkenbaar en hun sociale aanwezigheid minder impactvol.

4 - Content optimalisatie: Ben je ook helemaal klaar met het geploeter met die optimalisatie algoritmes? Als je succes wilt behalen op sociale media, moet je meerdere versies van je assets uploaden om te bepalen welke het beste werkt.

5 - Het vullen van deze kanalen: Zodra al deze content klaar staat om te worden gedeeld met gebruikers, consumenten, prospects en leads, is het tijd om elk kanaal te vullen. Het handmatig vullen van kanalen is een repetitieve taak die meerdere stappen en software vereist. Het verhoogt het risico op fouten en maakt het moeilijk om te voldoen aan de groeiende vraag naar sociale content. Social media asset management biedt een eenvoudige, maar krachtige oplossing voor elk van deze problemen.

Wat is social media asset management?

Social media asset management is software die is ontworpen om te voldoen aan de groeiende vraag naar sociale content, zowel statisch als video. Het combineert Creative Automation templating tools (die ontworpen zijn om creatieve teams te ondersteunen bij het sneller creëren van meer kwalitatief hoogwaardige, merkconsistente content) met een centrale opslagplaats waar assets overzichtelijk worden opgeslagen en automatisch kunnen worden opgehaald, gedeeld en gedistribueerd over verschillende kanalen. De uitdagingen van sociale media marketing zijn voor veel bedrijven nog steeds behoorlijk belastend. De onophoudelijke vraag naar meer sociale content betekent dat bedrijven het zich niet kunnen veroorloven om elke asset apart te maken, anders kunnen ze het toenemende volume en de snelle doorlooptijd van sociale media niet bijhouden. Social media asset management software is ontworpen om het hele creatieve ontwikkelingsproces, van creatie tot distributie, te vereenvoudigen en is de ideale oplossing voor elk bedrijf dat zijn social media content output wil verhogen.

Hoe werkt social media asset management?

Stap 1 - De vertrouwde DAM: Een digital asset management systeem houdt iedereen op dezelfde pagina en biedt conformiteit met de merkrichtlijnen door teams een betere manier te geven om hun sociale content te organiseren. Met DAM zijn sociale assets altijd eenvoudig opgeslagen, up-to-date, on-brand, en toegankelijk voor de juiste mensen. Indien je net bent begonnen met de zoektocht naar een DAM systeem voor jouw organisatie, is deze gids wellicht interessant. 

Stap 2 - Maak gebruik van creatieve automatisering - Creatieve automatiseringstools zijn ontworpen om creatieve teams te bevrijden van het handmatig genereren van de ontelbare, bijna identieke variaties van elke asset die nodig zijn om personalisatie te stimuleren en assets geschikt te maken voor kanalen. Templating tools, zoals Bynder's Digital Brand Templates en Video Brand Studio, stellen marketeers in staat om zelfstandig en snel de online, merk consistente sociale content te creëren die ze nodig hebben.

Ontdek hoe de social media asset management software en creatieve automatiseringstools van Bynder je bedrijf kunnen helpen de sociale media marketing te verbeteren. Plan een vrijblijvende demo met een van onze experts en ervaar wat creatieve automatisering voor je kan betekenen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →