Open Now maakt najaarscampagne voor Hyundai

De campagne gaat uit van selectieve perceptie.

Dat wat in het menselijk brein top-of-mind ligt, daar gaat meer van onze aandacht naartoe. Vergelijk dit met het bekende effect dat zich voordoet als iemand uit je omgeving een kind verwacht en je ineens overal zwangere vrouwen ziet.

Dit effect is het uitgangspunt van de nieuwe Hyundai-campagne ‘Ziet u ook zoveel Hyundai's de laatste tijd?’. Hierbij wordt ingezet op selectieve perceptie van weggebruikers.

De autofabrikant wil ervoor zorgen dat mensen actief gaan letten op Hyundai’s, zodat de auto’s ‘oververtegenwoordigd’ raken in het menselijk brein. Het gaat hier uiteindelijk om sociale bewijskracht: wat mensen veel zien, vertrouwen ze en willen ze hebben.

De campagne wordt uitgerold via radio, outdoor, tv, online en print. De campagne is ontwikkeld door Open Now: een reclamebureau waar gedragswetenschappers en creatieven samenwerken.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie