Sikkens investeert meer in marketing

Het verfmerk breidt de distributie uit naar waar de consument zich bevindt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sikkens, een merk van AkzoNobel, wil de komende jaren doorgroeien en om dat te bereiken wordt extra geïnvesteerd in marketingactiviteiten en wordt de distributie uitgebreid naar waar de consument zich bevindt.

Kim Potters, marketing director AkzoNobel Decorative Paints Nederland geeft aan dat Sikkens ‘heeft geluisterd’ naar schilders, retailers, consumenten en medewerkers, wat heeft geleid tot aanscherping van de strategie voor de komende jaren.

Veranderende verfmarkt

De nieuwe strategie is nodig want de verfmarkt is volgens Sikkens aan het veranderen. Zo neemt volgens merktrouw af.

Sikkens meent dat je klanten bindt door dienstverlening en het juiste advies in combinatie met het bieden van kwalitatief goede producten.

Daarnaast wordt verf door de doe-het-zelver wordt steeds vaker in bouwmarkten verkocht (67 procent in 2015 tegenover 58 procent in 2011), weet de consument steeds meer over verf/verven vanwege de te vinden kennis op internet.

De consument kiest telkens weer het kanaal (winkel, online op telefoon of tablet) dat op dat moment bij zijn behoefte past.

Distributie

Eén van die veranderingen is de uitbreiding van het distributienetwerk zodat Sikkens beter beschikbaar voor de consument wordt.

In februari 2016 komt Sikkens met een nieuw product, een kant-en-klaar op kleur gemengd concept: van een buitenlak en grondlak in een uitvoering die speciaal voor de zelfbedieningsconsument van de bouwmarkt is ontwikkeld. 

Potters zegt dat dit nieuwe concept niet zorgt voor een verandering in de distributiestrategie voor het professionele Sikkens-assortiment.

Het verfmerk wil de professionele verkoopkanalen de komende jaren meer ondersteunen met onder andere training en advies ‘zodat zij deze specifieke rol in de verfmarkt kunnen blijven vervullen’.

Daarnaast zet het extra middelen in, zoals een brede mediacampagne, om de naamsbekendheid van het merk verder te vergroten.

foto: Iwan Baan/Sikkens

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie