Start reclamecampagne 'Nederland gaat digitaal'

Vandaag gaat met een uitgebreide reclamecampagne de tweede fase van 'Nederland gaat digitaal' van start. De campagne is vooral bedoeld om mkb-ers op het web op te krijgen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar de cijfers die minister Jorritsma (EZ) bij de presentatie van een boek over het project gaf, zijn niet erg hoopgevend. "In Nederland gaan we redelijk achteloos met ICT om", sprak Jorritsma gisteren in Mediaplaza, waar deel 2 gepresenteerd werd. "We lopen wel aardig mee, maar ik kan niet zeggen dat we nu voorop lopen in Europa." Wel laten de cijfers een aardige stijging zien van de op internet aangesloten bedrijven. Nu heeft 68 procent een aansluiting, tegen 55 procent vorig jaar. De campagne 'Nederland gaat digitaal' is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken en Syntens, een 'innovatienetwerk voor ondernemers'. Van de zogenaamde achterblijvers kende in het onderzoek van de campagne zeventig procent de slogan. Jorritsma: "Maar slechts één op de vijftig zoekt ook daadwerkelijk naar meer informatie, en dat is veel te weinig."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie