‘Strategische partners zijn nodig om nieuwe vaardigheden binnen het bedrijf te ontwikkelen’

Digital Dialogues, aflevering 4, met Wouter Kolk (Ahold Delhaize), Veronique Roos (PwC) en Ilona van Wegen (Google).

Waar in de eerste drie afleveringen technologie centraal stond, zal in de komende afleveringen de mens centraal staan. Bij transformatie heb je namelijk partners nodig. Hoe moet je samenwerken met partners om een digitale marketingstrategie uit te rollen? Wouter Kolk (ceo Ahold Delhaize Europe), maar ook Veronique Roos (partner PwC) en Ilona van Wegen (Industry Leader Retail Google) gaan met presentator Meike de Jong in gesprek over strategische partnerships in aflevering 4 van Digital Dialogues, de podcastserie van Adformatie en Google

In 6 afleveringen zullen verschillende kopstukken uit het vak bespreken hoe bedrijven een digitale en data-gedreven marketingorganisatie kunnen worden, waarbij ook de privacy van klanten in ogenschouw wordt genomen en zo de weg naar digital maturity kan worden gevonden. 

Advertentie
advertisement

Laat je verrassen

Kolk vertelt dat Ahold Delhaize een flink aantal jaren met Google werkt. Hij noemt dat de samenwerking in het begin vooral laag in de organisatie plaatsvond, maar gaandeweg verschoof die relatie tot aan topniveau. ‘En voor ons was dat ook een ontdekkingsreis. We zien die digitale stappen die we moeten nemen en we zien dat we nieuwe vaardigheden, nieuwe capabilities moeten ontwikkelen binnen het bedrijf. En daar hebben we uiteindelijk ook partners voor nodig.’

Een organisatie is normaal gesproken ook steeds bezig met verschillende strategische allianties. En in dat proces valt veel te halen, vindt Van Wegen. ‘Durf om je heen te kijken en niet altijd maar met dezelfde partijen te blijven werken. Want innovatie en disruptie verlopen snel. Samenwerken met meerdere partijen en daarbij ook flexibiliteit in durven te nemen is belangrijk. Zo blijf je dan altijd on the edge en up-to-date over alles wat mogelijk is vandaag.’

Roos vult aan dat je je als organisatie verder moet laten verrassen. ‘Er is ontzettend veel op de markt op het gebied van technologie en data: van gerenommeerde partijen tot start-ups en scale-ups. Als je in die breedte van de markt rondkijkt, zorgt dat altijd voor veel positieve verrassingen.’

Zes factoren

De podcastserie is gebaseerd op het framework 'The six key factors of success', ontwikkeld door Google en BCG. In elke aflevering neemt presentator De Jong een specifieke stap onder de loep: van de juiste data verzamelen en deze op verantwoordelijke wijze verwerken tot welke tools je moet gebruiken en de customer journey.

De zesdelige serie is te beluisteren via Spotify, Itunes en Google Podcast. Klik hier voor het dossier Digital Dialogues. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie