BVA zet handtekening onder SER Charter Diversiteit

BVA zegt zich met het zetten van de handtekening te blijven inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing.

Nathalie Lam en Henriette van Swinderen

Alle bestuurders van de BVA Bond van Adverteerders ondertekenen de Charter Diversiteit van de Sociaal Economische Raad (SER). Daarmee zegt de belangenbehartiger zich te blijven inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing.

Volgens BVA leidt het integreren van diversiteit in marketingbeleid en -teams leidt tot succesvollere merken. 'Dit heeft niet alleen maatschappelijk belang, het bereiken van alle doelgroepen leidt ook tot betere businessresultaten.Het ondertekenen van het SER Charter Diversiteit past daarom uitstekend in de missie van BVA om merken en merkleiders te laten floreren.'

Het SER Charter Diversiteit richt zich op het vergroten van meerdere dimensies van diversiteit: arbeidsvermogen, etnisch-culturele diversiteit, gender, leeftijd en LHBTI+. Bedrijven en organisaties die het Charter Diversiteit tekenen, leggen hierin concrete doelen vast die ze op dit gebied willen bereiken.

De Taskforce D&I van BVA werd in oktober 2020 in het leven geroepen, met als doel 'handvatten te ontwikkelen om diversiteit en inclusie in marketingbeleid te bevorderen'.

Advertentie
advertisement

Impact op beeldvorming

Marketing en reclame hebben grote impact op maatschappelijke beeldvorming en kunnen daardoor een grote bijdrage leveren aan acceptatie van diversiteit in de samenleving, zo blijkt althans uit onderzoek van bvA in 2020. BVA: 'Veel bedrijven en merken willen deze bijdrage graag leveren, maar zijn terughoudend en bang om de plank mis te slaan. Daarom richten wij ons met de Taskforce D&I op het ontwikkelen van oplossingen waarmee haar leden met het onderwerp diversiteit en inclusie aan de slag kunnen.'

De oplossingen zijn volgens BVA gericht op:

  • Het integreren van diversiteit en inclusie in het marketingbeleid van organisaties: van eerste conceptontwikkelingen tot teksten op de productverpakking en in reclame-uitingen.
  • Het vergroten van diversiteit en inclusie van marketingteams. Dit leidt tot beter begrip van diverse doelgroepen en het meer geloofwaardig kunnen inspelen op klantbehoeften.

Ook tijdens de BVA-webinars staat diversiteit en inclusie op de agenda. De webinar 'Inclusie & Diversiteit in marketing' is hier terug te kijken. Voorts roept BVA zijn leden op om zich aan te melden voor de webinar 'Diversiteit in je team' van morgen.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie