Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw onderzoek maakt aandacht inzichtelijk en bruikbaar instrument

Hoe vang je spaarzame momenten van aandacht?
Partner
Teads

Teads is het omnichannel outcomes-platform voor het open internet en realiseert full-funnel resultaten voor adverteerders binnen premium media. Met een sterke focus op impactvolle resultaten voor zowel branding als performance doelstellingen, zorgt Teads ervoor dat elke media euro maximale waarde oplevert. Aangestuurd door voorspellende AI-technologie koppelt Teads premium content aan creatieve merkuitingen, contextuele targeting en meetbaarheid.

Lees meer

Wereldwijd werkt Teads samen met meer dan 10.000 publishers en 20.000 adverteerders, waarmee het een van de grootste advertising platforms is op het open internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York en het bedrijf telt ruim 1.800 medewerkers in 36 landen.

Meer informatie: www.teads.com

Lees minder
-

Adverteerders zoeken naar de beste en meest efficiënte methode om hun product tussen de oren van de consument te krijgen. Aandacht voor advertenties is daarbij cruciaal. Maar hoe vang je spaarzame momenten van aandacht? Daar heeft Teads met succes een aanpak voor ontwikkeld: advertenties optimaliseren op een onderbouwde manier, met als resultaat een tot 3x zo groot effect. Niet eerder werd attention op omnichannel-niveau zo zorgvuldig onderzocht en gekaderd.

De bouwstenen

Het Attention-model bestaat uit 4 elkaar versterkende componenten

 

 

-

Samen met Adelaide, RealEyes, Dentsu en Lumen-research kwam het instrumentarium tot stand. Daarbij kwamen ook hardnekkige misverstanden aan het licht. Zo betekenen zichtbare advertenties niet dat ze worden gezien. Logischerwijs werd gezocht naar de oplossing om dat middels het model wel te kunnen realiseren. Ook bleek o.a. dat een advertentie op de home page weliswaar direct zichtbaar is, maar minder attention krijgt dan beneden de fold. Wie naar beneden scrollt doet dat immers bewust om aandachtig verder te lezen, in zo’n context floreert attention. Oorzaak is dat het op de home page gaat om gedwongen advertentie-confrontaties, onder de fold gebeurt dat vrijwillig.


 

-

Adverteerders kunnen van alle inzichten gebruik maken om live campagnes te optimaliseren door de juiste creaties aan de juiste schermen of devices te koppelen om zo meer impact en betere resultaten te halen. Dankzij de inzichten kan gerichter en veel efficiënter worden geadverteerd. Want, uitsluitend de meest geëigende kwaliteitsmedia en kanalen worden ingezet voor optimale aansluiting bij de beoogde doelen.

Context

Een relevante context (relevance) werkt als super-katalysator op de impact van branding.

-

Brug naar creatie en mediabureaus

Vanzelfsprekend blijft input van creatieven onmisbaar. Creatie is zelfs zo belangrijk dat het voor 2/3 bepalend is voor de effectiviteit. Verder heeft optimale afstemming van de uiting op het mediumtype een substantieel versterkend effect op aandacht, effectiviteit en recall. De inzichten hebben duidelijk gemaakt dat creatie kan meeliften op de bevindingen om hun toegevoegde waarde verder te vergroten. Het kan bovendien intern de relatie tussen strategie, insights en creatie verstevigen.

Ook mediabureaus hebben de Attention Economy omarmd. Zo laat het Head of Strategy van OMD weten dat Attention een vast onderdeel is geworden richting accounts. Inmiddels heeft Teads een wereldwijd bereik bij kwaliteitsuitgevers, TV providers en partnerships met toonaangevende partners voor het meten van attention en ROI-optimalisatie. Ook weten adverteerders uit talloze branches, van Porsche tot Coty, Coca-Cola, Audi, LEGO en Disney, hun weg rechtstreeks te vinden naar Teads.

Wie nieuwsgierig is geworden kan het webinar over Attention Economy hier bekijken.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Teads

Teads is het omnichannel outcomes-platform voor het open internet en realiseert full-funnel resultaten voor adverteerders binnen premium media. Met een sterke focus op impactvolle resultaten voor zowel branding als performance doelstellingen, zorgt Teads ervoor dat elke media euro maximale waarde oplevert. Aangestuurd door voorspellende AI-technologie koppelt Teads premium content aan creatieve merkuitingen, contextuele targeting en meetbaarheid.

Lees meer

Wereldwijd werkt Teads samen met meer dan 10.000 publishers en 20.000 adverteerders, waarmee het een van de grootste advertising platforms is op het open internet. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York en het bedrijf telt ruim 1.800 medewerkers in 36 landen.

Meer informatie: www.teads.com

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in