Dit zijn de beste brandactivations van september 2021 

Hardlopers die flitspalen testen, de ontdekkingsreis door een mysterieus stukje Colombia en vissers op plasticjacht in de Golf van Mexico.

Distance – Outlaw Runners 
BETC Paris 

Distance – Outlaw Runners 

Bureau: BETC Paris 

Wanneer Parijs de snelheidslimiet naar 30 km/u verlaagt, zorgt dat voor nogal wat opwinding. Sportmerk Distance beweegt mee op de maatschappelijke golven met een originele outdoor-activatie waarin het atleten uitdaagt om zo hard te lopen dat de snelheidscamera’s gaan flitsen. Distance gebruikte de zwart-wit-flitsbeelden voor een ijzersterke campagne op social, op straat en in de eigen winkels. 

Advertentie
advertisement
Distance – Outlaw Runners 

Chevrolet - Lost Roads 

Bureau: Commonwealth/McCann 

Ruim 50 jaar waren guerrillagroepen de baas in de Colombiaanse regio Caquetá. Ook na de vrede bleef het sprookjesachtige gebied een mysterie. In de op Discovery Channel uitgezonden documentaire Lost Roads gaat Chevrolet (in lijn met de ‘find new roads’ purpose van het merk) met four-wheel drives op reis door Caquetá, begeleid door voormalige guerrilla’s die als gids een dimensie toevoegen aan het toch al indrukwekkende verhaal. 

Chevrolet - Lost Roads 

Corona - Plastic Fishing Tournament 

Bureau: We Believers 

Mexicaanse vissers vangen tijdens hun werk meer plastic dan vis. Dat tragische gegeven inspireerde biermerk Corona – dat zich al jaren inzet tegen plasticvervuiling – tot een Plastic Fishing Tournament. 60 lokale vissers haalden gedurende vier uur zo veel mogelijk plastic uit de Golf van Mexico in ruil voor geldprijzen. De totale vangst: bijna 3000 kilo plus – nog belangrijker – wereldwijde aandacht voor deze stille ramp. 

Corona / Plastic Fishing

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. 

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Advertentie