Gouden Effie 2020 voor ASN Bank en Selmore

ASN Bank en Selmore Creative Agency winnen de enige gouden Effie in bijzonder awardjaar. In totaal 13 Effies uitgereikt.

Fotografie: Bart van der Putten

2020 was, door de uitbraak van covid-19, een bijzonder Effie-jaar. Toch besloten Vea en bvA door te gaan met de meest prestigieuze reclameprijs. Er werd zelfs eenmalig een Covid-Leffie uitgereikt, als aanmoedigingsprijs. Tijdens een online show, gepresenteerd door Humberto Tan, werden de Effie Awards uitgereikt. Uit vijftig ingezonden cases werden door de jury's 13 campagnes bekroond met één keer goud, drie keer zilver, 7 bronzen Effies en twee speciale Covid-19 Leffies.  

Het enige goud ging naar ASN Bank en Selmore Creative Agency voor de Fabeldierencampagne. 'Deze meerjarige campagne is een voorbeeld voor het vak: zó maakt communicatie gelukkig, zó verdien je een gouden Effie', aldus de jury. 

Alle Effie-winnaars van 2020:

Goud:

Campagne: Goed doen met geld
Adverteerder: ASN Bank
Bureau: Selmore Creative Agency

Bekijk hier de case en jury-beoordeling van de Gouden Effie-case. 

Zilver:

Campagne: Zeeman Sneaker
Adverteerder: Zeeman

Bureau: Persuade, i.s.m. Ganbaroo PR

Campagne: De oplossing zit aan het uiteinde van je vork
Adverteerder: Stichting Nationale Week Zonder Vlees; Green Food Lab B.V.

Bureau: -

Campagne: Vlieger worden, ik ga het je leren
Adverteerder: Ministerie van Defensie
Bureau: Steam, i.s.m. Initiative Media, Maximum,

Brons:

Campagne: Albert Heijn. De onvergetelijke kerst van 2019.
Adverteerder: Albert Heijn

Bureau: TBWA\NEBOKO, Dentsu Aegis Network, Boomerang Agency, MPG, \Vidiboko,Holyfools,Kapsalon, Jelier&Schaaf, Captcha,Postoffice

Campagne: Hoe NERF weer tienerharten verovert
Adverteerder: Hasbro Nederland - Nerf

Bureau: Dept, i.s.m. OMD Netherlands, Fantube

Campagne: Winnen in 7 seconden
Adverteerder: Kia Motors Nederland

Bureau: XXS Amsterdam

Campagne: De Bril-instructor
Adverteerder: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Bureau: Roorda Reclamebureau

Campagne: Steenrijk maar geldarm. Van stenen naar saldo met de Overwaarde Hypotheek van ABN AMRO
Adverteerder: ABN AMRO

Bureau: N=5, i.s.m. Mediacom, Storm Digital, De Haaien, Zandbeek

Campagne: Lekker Bezig Maggi!
Adverteerder: Nestlé Nederland BV

Bureau: Universal Media

Campagne: Uit de tuinen van Holland & Barrett; een merk- en productbelofte in één
Adverteerder: Holland & Barrett

Bureau: Joe Public Take-Away Advertising, i.s.m. Match my Brand

Covid-Leffie

Campagne: Kruidvat blijft Kruidvat
Adverteerder: Kruidvat

Bureau: DDB Unlimited, i.s.m. Eigen Fabrikaat

Campagne: Hoe de hele autobranche gemobiliseerd werd voor onze zorghelden
Adverteerder: auto.nl, Louwman Group

Bureau: [M]Media, Wavemaker

De livestream is terug te zien via de Effie-website. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie