Premium

AH pusht Techie-app naar jonge doelgroep via YouTube en influencers

Maak ontwikkelde een YouTubeserie over robotheld losjes gebaseerd op ET en Stranger Things.

Kinderen in de hoofdrol
Youtube

Tech is te gek is de nieuwe verzamelcampagne van Albert Heijn. De campagne is gecentreerd rond een robotfiguurtje, 160 verzamelplaatjes en een app. Met behulp van AI en hun smartphone kunnen verzamelaars het robotje bewegingen leren. En geinteresseerd raken in de geheimen van de wetenschap. 

Boodschappende ouders

Omar Kbiri, mede-oprichter van creative agency Maak, ontwikkelde ter ondersteuning een YouTube dramaserie: “Om niet alleen de boodschappende ouders te bereiken, maar ook hun kinderen bedachten we een driedelige Youtubeserie die naar de app leidt.”

Hype

Het thema van de miniserie is losjes gebaseerd op films als ET en een serie als Stranger Things. Een ruimtewezen, de vertederende held, wordt bedreigd door het kwaad. De robotheld wordt in de strijd geholpen door een groepje menselijke medestanders. Doel was de serie in een zo kort mogelijk tijdsbestek tot een hype uit te laten groeien. “Bij het kiezen van het thema hebben we ons laten leiden door de vraag: wat ontbreekt er op dit moment. Door unieke content te produceren, onderscheiden we ons van de rest.”

Organisch bereik

De productie werd door Maak gedaan. Kbiri trok voor het scenario Steven R. Thé van Gooische Vrouwen aan samen met filmtalent Peter de Harder die ook de regie deed. Opvallend is dat voor het vergaren van views strikt gekozen is voor organisch bereik. Kbiri: “Wij geloven niet in Facebookcampagnes om kunstmatig bereik te genereren. Als mensen klikken, moet dat uit oprechte interesse en betrokkenheid zijn.”

Influencers

Om de trilogie onder de aandacht van de jonge doelgroep te brengen, zijn wel enkele onder de doelgroep oppermachtige influencers ingezet. Alleen al de negentienjarige Gio Latooy (893,136 subscribers) zorgt voor een grote push.

Top 5

Kbiri stelt dat de aanpak van aansprekende content, goeie thumbnails, aansprekende titels en het toepassen van algoritmes bij het verspreiden van de video’s, samen hebben bijgedragen aan het behalen van de doelstellingen van de klant. De video’s zitten al op bijna 350.000 views en de app, waar het allemaal om draait, is in de top vijf van populairste downloads binnengekomen.

Aanstaande maandag wordt de laatste aflevering online geplaatst. Daarna volgt nog een terugblik met bloopers en outtakes.

 

Credits Techie de Serie:

Hoofdrollen worden gespeeld door:

Giovanni Latooy, Hanwe Chang, Bibi, Vincent Visser, Bob Stoop

Script: Steven R. Thé / Peter de Harder

Regie: Peter de Harder

Productie: Jacqueline Vizee / Samantha Klein

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie