Ruime meerderheid Nederlanders doet aankopen na beïnvloeding influencers

75 procent van de Nederlandse Gen Z’ers tussen de 18-25 jaar volgt minimaal één influencer.

_

Twee derde van alle gebruikers van social media tussen 18 en 65 jaar (67 procent), koopt wel eens een door een influencer aanbevolen product of diens, bewust. Dat blijkt althans uit onderzoek van Storyboard Agency onder meer dan duizend Nederlanders van 18 jaar en ouder (veldwerk oktober 2022).

Het onderzoek brengt het bereik in grote lijnen in kaart. 75 procent van de Nederlandse Gen Z’ers tussen de 18-25 jaar volgt minimaal één influencer. Enzo Knol staat in Nederland nog altijd stijf bovenaan, hij is de influencer die het meest top of mind is van alle influencers in Nederland.

Het volledige rapport is op de website van Storyboard te downloaden.

 

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie