Hornbach slaat stereotypen aan gort, want vrouwen houden ook van klussen

In de nieuwe commercial van de doe-het-zelfketen staat de vrouw centraal.

Stereotype vrouwbeelden, zoals het seksobject, de shopping girl, het roze prinsesje, de vrouw die de last van het zorgen draagt, en een beeld dat een man met de macht over de vrouw uitbeeldt, worden kapotgemept door een vrouw met een hamer in een nieuwe commercial van doe-het-zelfketen Hornbach.


Maarten Post, de marketingbaas van Hornbach zegt in een interview voor het komende nummer van met Tijdschrift voor Marketing over de commercial: ‘Karakter en daadkracht kan net zo goed van een vrouw zijn en het is zeker niet zo dat we vrouwen achter willen stellen. De identificatie met mannen ligt wel meer voor de hand, maar vrouwen kunnen die eigenschappen evengoed vertolken.’ 


Op de site van Vance is te lezen dat het Hornbach gaat om ‘vrouwen te behandelen als Do It Yourself-enthousiasten. Voor ons was dat ongelooflijk belangrijk, rauw en oprecht’, aldus Guido Heffels, creatief directeur bij Heimat in een statement.

De pay-off:  ‘We never said it was easy.’


Credits: 
Campagne: ‘Smashing the clichés’
Media (internationale): tv, bioscoop, online, sociale media
Landen: Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Zweden, Tsjechië, Slowakije
Agency: HEIMAT, Berlijn
Productie: STINK, Berlijn
Regisseur: Jones+Tino

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie